اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرضا در مجلس خواستار شد

توزیع بهترین سوخت برای کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان

نماینده مردم شهرضا در مجلس گفت: بهترین سوخت و بنزین باید برای کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان توزیع شود.

توزیع بهترین سوخت برای کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان

عوض حیدرپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه بر اساس مصوبه دولت مقرر شده بود که بنزین یورو 4 از تیرماه امسال در اصفهان تولید و توزیع شود، اما هنوز این موضوع عملیاتی نشده است و در حال حاضر برخی از مسئولان عنوان می‌کنند که امروز کاهش آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر‌ها باید بنزین یورو 5 تولید و توزیع شود، دیدگاه شما در این زمینه چیست، اظهار کرد: کاهش آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر‌ها و به‌ویژه کلان‌شهر اصفهان نیازمند استفاده خودرو‌ها از سوخت‌های استاندارد است.

وی با بیان اینکه 70 درصد آلایندگی موجود در شهر‌ها ناشی از تردد خودرو‌ها است، اضافه کرد: مردم برای کاهش میزان آلاینده‌های جوی در سطح کلان‌شهر‌ها باید به سمت استفاده از وسایل نقلیه عمومی حرکت کنند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صحبت‌های برخی از مسئولان مبنی بر اینکه امروز برای کاهش آلاینده‌های جوی در سطح کلان‌شهر‌ها باید بنزین یورو 5 توزیع شود، درست است، تصریح کرد: اما باید اذعان کرد که تولید و توزیع بنزین یورو 4 نیز تا حدودی برای کاهش آلاینده‌های جوی در سطح شهر‌ها جوابگو است.

وی با اشاره به اینکه بهترین سوخت و بنزین باید برای کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان توزیع شود، ادامه داد: امیدواریم که سوخت استاندار هر چه سریع‌تر در اصفهان تولید و توزیع شود.

حیدرپور با بیان اینکه مسئولان باید درصدد توسعه حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر‌ها باشند، تاکید کرد: کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی در سطح شهر‌ها گام بزرگی در راستای کاهش آلاینده‌های جوی است.

وی راه‌اندازی پروژه قطار شهری را از نیاز‌های اساسی کلان‌شهر اصفهان دانست و افزود: نمایندگان اصفهان تلاش کرده‌اند که در بودجه امسال بودجه و اعتبارات بیشتری برای راه‌اندازی این پروژه اختصاص داده شود.

انتهای پیام/63004/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول