اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد

عدم امکان ساخت و ساز وسیع در جزیره آشوراده

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با تاکید بر اینکه توسعه کشور و حفظ محیط زیست باید در کنار یکدیگر باشد، گفت: امکان ساخت و ساز وسیع در آشوراده وجود ندارد.

عدم امکان ساخت و ساز وسیع در جزیره آشوراده

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، معصومه ابتکار ظهر امروز در سفر یک روزه خود به استان گلستان و در هشتمین جلسه شورای اداری استانداری گلستان اظهار داشت: یکی از موضوع‎هایی که در برنامه‎های دولت تدبیر و امید از طرف آقای روحانی ارائه شد توجه به موضوع محیط زیست بوده است.

وی ادامه داد: از 11 برنامه‎ای که آقای رئیس جمهور به مجلس ارائه کرد یک برنامه در خصوص توجه به محیط زیست و اهمیت این موضوع بوده است که نشان‎دهنده تدبیر واقعی این دولت است.

ابتکار افزود: یکی از نکاتی که همه دستگاه‎های اجرایی و تمامی اقشار مختلف باید به آن توجه کنند این است که باید توسعه در کشور بر مبنای ظرفیت‎های کشور و توجه به محیط زیست باشد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: یکی از تفکراتی که در حوزه توسعه کشور می‎تواند وجود داشته باشد این است که به صورت بولدزروار به جلو برویم و چرخ توسعه را به گونه‎ای حرکت دهیم که پس از عبور از مسیر برگردیم و نگاهی به عقب داشته باشیم و به فکر جبران وارد کردن برخی خسارت‎ها باشیم.

ابتکار گفت: اما امروز دنیا به این نتیجه رسیده که این نگاه جوابگو نخواهد بود و نگاه مناسبی به توسعه یک جامعه نیست.

توسعه و حفظ محیط زیست در کنار یکدیگر

وی با اشاره به اهمیت محیط زیست و نعمت‎های خدا در کشور تاکید کرد: در دین ما بر حفظ سرمایه‎های خدادادی و نعمت‎های الهی تاکید شده و قانون طبیعت و تاکید پروردگار حفظ این منابع است و اگر بر این قانون استوار نباشیم و این نعمت‎ها را حفظ نکنیم بلایای طبیعی نازل خواهد شد و این نعمت‎ها از بین خواهد رفت.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: موضوع اصلی در تمام این زمینه‎ها این است که توسعه و حفظ محیط زیست باید پا به پای همدیگر پیش بروند.

ابتکار تاکید کرد: کار در عرصه محیط زیست یک کار برنامه‎ای است و اگر قرار است توسعه‎ای در کشور اتفاق بیافتد باید محیط زیست این توسعه را مدیریت کند.

وی افزود: متاسفانه ما در مصرف انرژی و منابع دچار یک مشکل بزرگ هستیم و در حال حاضر آمارها نشان می‎دهد که 3.6 دهم بیشتر از ظرفیت کشور ما در حال بهره‎برداری است.

ابتکار بیان کرد: مصرف انرژی ما در حال حاضر پنج برابر جهان است و حتی اگر سه ایران دیگر هم داشته باشیم باز هم در این عرصه در سراشیبی قرار داریم و علت آن هم این است که در این سال‎ها به محیط زیست توجه کمتری شده است.

در 10 سال 60 پله جهانی سقوط کردیم / امکان ساخت و ساز وسیع در آشوراده وجود ندارد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: در طی 10 سال گذشته متاسفانه در رده‎بندی دنیا در حفظ و نگهداری محیط زیست، کشور ما 60 پله سقوط داشته است و شاخص‎های ملی ما نیز نشان می‎دهد که کشور در این عرصه در شرایط خوبی قرار ندارد و در حال حاضر نیازمند یک رویکرد اساسی برای بهبود وضعیت محیط زیست در کشور هستیم.

ابتکار متذکر شد: اما تمام این آمارها و مسائلی که بیان شد به این معنی نیست که توسعه در کشور متوقف شود زیرا ما باید رشد اقتصادی داشته باشیم اما لازم است حفظ محیط زیست را در کنار توسعه به صورت سختگیرانه‎تری دنبال کنیم.

وی ادامه داد: باید چرخ توسعه در کشور را به صورتی بچرخانیم که کمترین آسیب ممکن به محیط زیست که یک نعمت الهی است داشته باشیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اضافه کرد: خوشبختانه استان گلستان از برخی موارد و زوایا وضعیت بهتری را نسبت به استان‎های دیگر کشور دارد؛ برای مثال تخریب جنگل در استان گلستان وجود داشته اما هنوز جنگل‎های خوبی در این منطقه وجود دارد که می‎توان با یک مدیریت صحیح برای بهبود این مناطق تلاش کرد.

ابتکار در پایان با اشاره به جزیره آشوراده گفت: جزیره آشوراده یک منطقه بسیار شکننده‎ای است و اینکه بخواهد در آنجا ساخت‎و‎سازهای گسترده صورت بگیرد امکان‎پذیر نیست اما می‎توانیم با یک طرح مدیریت شده و صحیح با کمترین آسیب ممکن یک توسعه چشمگیر را در این منطقه داشته باشیم.

انتهای پیام/83004/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول