اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

مسئولان در ساخت و سازهای شهری به مسائل فرهنگی توجه بیشتری کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسئولان در ساخت و سازهای شهری به مسائل فرهنگی توجه بیشتری کنند.

مسئولان در ساخت و سازهای شهری به مسائل فرهنگی توجه بیشتری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان مرکزی، اظهار داشت: عدم توجه به مسائل فرهنگی در ساخت و سازهای شهری موجب شده است که امروز 21 نقطه در اراک فاقد مسجد باشد که این زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه مسجد می‌طلبد در ساخت و سازهای شهری احداث مسجد در دستور کار مدیران امر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: در شهرسازی اسلامی مسجد و حوزه‌های علمیه در مرکزیت قرار دارند که امید می‌رود این مهم از این پس در دستور کار قرار گرفته و کمبودهای این بخش جبران شود.

دری ‌نجف‌آبادی با بیان اینکه توجه به پیوست فرهنگی و زیست محیطی در اجرای طرح‌های عمرانی بسیاری از مشکلات موجود را بر طرف خواهد ساخت، متذکر شد: در قانون برنامه پنجم توسعه توجه به پیوست فرهنگی و زیست محیطی به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفته است که توجه به آن بسیاری از کمبودهای حوزه فرهنگی را برطرف خواهد ساخت.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران برای حاکم شدن نظام اداری کارآمد، لایق، متعهد، معتقد و مبتنی بر شایسته‌سالاری در کشور انقلاب کرده، اظهار داشت: در راستای تحقق این مهم باید با ابزار کارآمد نظارتی، امانتداری و صداقت در جامعه حفظ و ارتقاء یابد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر استان مرکزی در سایه همدلی، تفاهم و همکاری مسئولان چالش خالصی را در مسایل مربوط به نظام و امنیت نداشته است، بر تقویت نظام پیشگیری و حساسیت بیشتر در این زمینه در استان تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با انتقاد از وضعیت آشفته بناها و تاسیسات زیرساختی شهری خاطر نشان ساخت: ساماندهی به این وضعیت آشفته نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح است که  رعایت معماری اسلامی در شهرسازی‌ها قادر است بخشی از این آشفتگی‌ها را سامان دهد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز رفع آلودگی هوای اراک را مهم‌ترین مطالبه مردم این استان عنوان کرد و گفت: رفع آلودگی هوای شهر اراک نیازمند عنایت ویژه مدیران و مسئولان است.

حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری ابراز داشت: مساعدت و همدلی دستگاه‌ها در امر کاهش آلودگی هوای شهر اراک موضوع بسیار مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه دستگاه قضایی از آمادگی لازم برای هر نوع همکاری برخوردار است.

انتهای پیام/87012/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول