اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

مقاوم‌سازی مسکن 18 هزار فرصت شغلی در روستاها فراهم کرده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: اجرای طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی زمینه و فرصت اشتغال برای 18 هزار روستایی را فراهم کرده است.

مقاوم‌سازی مسکن 18 هزار فرصت شغلی در روستاها فراهم کرده است

احمد حاج‌علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در اجرای طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی در یک دهه اخیر موفقیت‌های خوبی را به دست آورده و توانسته‌ایم سطح مقاوم‌سازی مساکن روستایی را در استان اردبیل به بیش از 50 درصد ارتقاء دهیم به طوری که این فرایند اگر ادامه پیدا کند قطعاً یک دهه آینده می‌توان تمام واحدهای مسکونی روستایی را مقاوم کرده و آنها را از خطر بحران‌ها و آسیب‌های طبیعی و قهری محافظت کرد.

وی عنوان کرد: از سال 84 تا 90 سقف تسهیلات پرداخت شده برای 63 هزار واحد اولویت‌دار در مقاوم‌سازی مبلغی به طور میانگین 7 میلیون تومان بوده که البته در ابتدای راه این مبلغ حدود 5 میلیون و در حال حاضر به 12.5 میلیون رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: این تسهیلات با کارمزد 5 درصد و مدت بازپرداخت 15 ساله به ساکنان مناطق روستایی پرداخت می‌شود تا با برخورداری از این تسهیلات بتوانند حرکت جهشی و واقعی را در حوزه مقاوم‌سازی و استحکام بنا و سرپناه خود انجام دهند.

حاج‌علیزاده افزود: تسهیلات پرداخت شده بانکی از این محل در هفت سال اخیر بیش از 570 میلیارد تومان بوده که اگر آورده اشخاص را نیز به این مبلغ پرداختی از سوی بانک‌ها اضافه کنیم رقم دو برابر خواهد شد.

این مسئول مشارکت مردم در اجرای این طرح و تقویت نظارت‌ها در این حوزه را ستودنی خواند و تصریح کرد: ما تنها با مشارکت مردم و استقبال آنها می‌توانیم این طرح را به سرانجام برسانیم وگرنه کنار کشیدن مردم دردی از مشکلات ما را درمان نمی‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ابراز داشت: در قالب نظام فنی روستایی نظارت بر ساخت و سازها به صورت ویژه و با اولویت خاص انجام می‌‌شود که انتظار می‌رود در این زمینه حرکت‌های مفید و سازنده صورت گیرد.

حاج‌علیزاده یادآور شد: اعضای نظام فنی روستایی بدون اینکه کارمند بنیاد مسکن باشند در قبال نظارت‌های خود حق‌الزحمه دریافت می‌کنند و فعالیتشان نیز به صورت مستمر و واقعی در جریان است.

اردبیل پیشروترین استان در نوسازی مناطق زلزله‌زده اهر

وی عنوان کرد: بنیاد مسکن استان اردبیل از پیشروترین ستادهای مقیم در بازسازی مناطق زلزله شهرستان اهر بود که در کمتر از یک سال و در بین 9 استان کشور توانست امر بازسازی و مقاوم‌سازی را به سرانجام برساند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ما در این حرکت عظیم و خودجوش مردمی توانستیم یک هزار و 750 واحد را در بخش مرکزی اهر بازسازی و مقاوم‌سازی کنیم و در موعد مقرر نیز این واحدها تحویل متقاضیان شد.

حاج‌علیزاده به ایجاد 18 هزار فرصت شغلی در مناطق روستایی بر اساس اجرای طرح مقاوم‌سازی اشاره کرد و افزود: کلیه روستاها تا آخر برنامه پنجم باید مقاوم‌سازی شده و یا برنامه مقاوم‌سازی برای آنها پیش‌بینی شود.

این مسئول در مورد آخرین وضعیت مسکن مهر زیر 25 هزار نفر بیان داشت: 650 واحد سهمیه استان اردبیل بوده که 100 درصد متقاضیان به بانک معرفی شده و 97 درصد از این تعداد متقاضی معرفی شده کارشان به مرحله انعقاد قرار‌داد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: 430 واحد مسکونی از این محل تکمیل و مابقی واحدها نیز بین 50 تا 80 درصد پیشرفت دارد که امیدواریم با تکمیل آن حرکت رو به جلویی را در این باب شاهد باشیم.

انتهای پیام/62003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول