اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم خبر داد

مقاوم‌سازی 50 درصد مسکن‌های روستایی در قم

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم از مقاوم‌سازی 50 درصد مسکن‌های روستایی در قم خبر داد.

مقاوم‌سازی 50 درصد مسکن‌های روستایی در قم

داریوش بلدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی اظهار کرد: این طرح از 20 مهر تا 20 آبان سال جاری اجرا شد که 40 روستا و 543 خانوار به عنوان نمونه زیرپوشش طرح قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت مسکن روستایی در این طرح بررسی و اطلاعاتی برای آینده مسکن روستایی جمع‌آوری شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم با اشاره به طرح بهسازی مسکن روستایی گفت: سهمیه بهسازی 750 خانه تا پایان سال در نظر گرفته شده تا روستاییان خانه‌های جدید خود را با نظارت ناظران و بر اساس اصول فنی احداث کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه سه بانک ملت،‌ رفاه و سپه همکاری لازم را نکردند به طوری که با معرفی 350 نفر به بانک، 222 نفر موفق به انعقاد قرارداد شدند و احداث 215 واحد شروع شد.

بلدی خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی حدود 50 درصد مسکن روستایی صورت گرفته و اگر بانک‌ها همکاری لازم را داشته باشند، مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی دارای سه حلقه بنیاد مسکن، بانک‌ها و مالکان خانه‌های روستایی است، گفت: دفتر فنی و مهندسی در بخش‌ها راه‌اندازی شده که یک مهندس محاسب و یک مهندس معمار در این دفتر مشغول به کار هستند که با توجه به اقلیم و خواسته مردم از طرح‌های معماری خاصی استفاده می‌کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم عنوان داشت: در تمام بخش‌ها نمایندگی راه‌اندازی شده تا مردم مجبور نباشند برای پیگیری امور به قم مراجعه کنند.

بلدی یادآور شد: مردم به طور دقیق در جریان این طرح هستند که ایران کشور زلزله‌خیز است بنابراین عموم مردم باید خانه‌های خود را مقاوم کنند ولی متاسفانه بانک‌ها همکاری ندارند.

وی ابراز امیدواری کرد که در دولت جدید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا بانک‌ها همانطوری که پیش از این همکاری داشته‌اند، اکنون نیز همکاری خود را در راستای اجرای این طرح ادامه دهند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم عنوان داشت: 350 واحد مسکونی در 20 روستا بر اساس اصول مقاوم‌سازی در حال احداث است که تا پایان سال این واحدها تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/78003/ح20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول