اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

اجرای 300 طرح راه و شهرسازی در اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از در حال اجرا بودن 300 طرح در بخش راه و شهرسازی در سطح استان اردبیل خبر داد.

اجرای 300 طرح راه و شهرسازی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری عصر امروز در نشست با مسئولان شهرستان کوثر اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها مربوط به حوزه راه و ترابری است که در این ارتباط تلاش و کوشش بر این است تا توسعه مناطق روستایی همچنان در اولویت جدی قرار گرفته و در این زمینه برخی از حرکت‌ها و اقدامات زیربنایی با قوت و قدرت توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: ما در یک سال اخیر بیش از 890 کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان را آسفالت‌ریزی و یا روکش آسفالت و لکه‌گیری کردیم که در این ارتباط برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به سمتی است تا دو سال آینده مشکلات مربوط به روکش آسفالت و ترمیم برخی از نقاط حادثه‌خیز در دستور کار قرار گیرد.

حیدری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: بیش از 180 کیلومتر عملیات آسفالت‌ریزی و 200 کیلومتر نیز در مسیرهای دیگر عملیات روکش آسفالت انجام شده و با اولویت راه‌های اصلی و فرعی این کار با جدیت تمام در اولویت‌های این اداره کل است.

این مسئول از ایمن‌سازی و ارتقای 45 نقطه حادثه‌خیز استان برای جلوگیری از برخی حوادث ناگوار خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین حوادث رانندگی مربوط به جاده‌های برون شهری، سرعت و سبقت غیرمجاز است و در کنار عوامل انسانی که در صدر علل و عوامل تصادفات قرار دارند باید با حل مشکل زیرساختی جاده‌ها و بهبود وضعیت تولید خودرو این تصادفات و مرگ و میرها را به حداقل برسانیم.

وی راه‌اندازی سه تقاطع غیرهمسطح در ورودی شهرهای نمین، هیر و سامیان را از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی برای ایمن کردن جاده‌ها بیان کرد و ادامه داد: چهار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به استان اردبیل اختصاص یافته که امیدواریم با این میزان اعتبار بتوانیم بخش عظیمی از پروژه‌هایمان را به سرانجام برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه راه و شهرسازی استان اردبیل از نظر اجرایی و پیشرفت پروژه‌ها جایگاه پنجم کشوری را به دست آورده است، یادآور شد: پیش‌بینی‌ها بر این است تا پایان سال این جایگاه با توجه به تکمیل پروژه‌های راه و مسکن ارتقا یابد.

حیدری در مورد طرح تفصیلی شهرها و همچنین طرح جامع گفت:‌ 12 طرح تفصیلی و جامع شهری به تأیید وزارت کشور رسیده که یکی از این طرح‌ها مربوط به طرح تفصیلی گیوی است که برای ابلاغ به فرمانداری و شهرداری ارسال شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با دقت نظر بیشتر شورا و شهرداری در اجرای طرح تفصیلی جلوی بسیاری از اقدامات خودسرانه در این زمینه گرفته شده و شاهد اجرای پروژه‌هایی با معماری شهری مناسب همراه با برجستگی‌های ارزشی و اسلامی باشیم.

انتهای پیام/62004/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول