اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار عباس‌آباد خواستار شد

تسریع در ابلاغ طرح تفصیلی شهر عباس‌آباد

شهردار عباس‌آباد با بیان اینکه توسعه شهر عباس‌آباد بدون طرح جامع و تفضیلی بسیار دشوار و تا حدودی ناممکن است، گفت: در ابلاغ طرح تفصیلی و جامع شهر عباس‌آباد تسریع شود.

تسریع در ابلاغ طرح تفصیلی شهر عباس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از عباس‌آباد، محمدرضا ملاامرجی پیش‌از ظهر امروز در جمع مسئولان با اشاره به اینکه صدور پروانه‌های ساختمانی یکی از منابع اصلی درآمد شهرداری است، اظهار داشت: با حمایت ویژه مسئولان استان به‌زودی طرح جامع و تفصیلی شهر عباس‌آباد تهیه و ارائه شود.

ملاامرجی با بیان اینکه از زمان تصدی سمت شهرداری توسط وی تاکنون هیچ پروانه‌ای در عباس‌آباد صادر نشد، تصریح کرد: در صورت توقف و یا رکود صدور پروانه‌های ساختمانی، پروژه‌های شهرداری‌ها با رکود زیادی روبرو می‌شود از این رو از مسئولان مربوطه در استان می‌خواهیم که در زمینه تهیه و ارائه طرح جامع و تفصیلی شهر عباس‌آباد که شامل افزایش محدوده و حریم شهری باشد، تسریع کنند.

شهردار عباس‌‌آباد با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در بخش عمده‌ای از مناطق پیشنهادی طرح جامع نیز پروانه‌های ساختمانی صادر و ساخت‌وساز شد، اظهار داشت: طرح هادی که حدود نیم قرن پیش تهیه شده و پروانه‌های ساختمانی در تمام این سال‌ها براساس آن صادر می‌شد، مشکلات عدیده‌ای همچون رکود ساخت و ساز و کمبود محدوده شهری را به‌دنبال داشت که در نهایت این امر سبب کاهش درآمد شهرداری و پیامدهای بعدی آن می‌شود.

مدیر اجرایی شهر عباس‌آباد اذعان داشت: شهر عباس‌آباد علاوه بر داشتن جمعیت ثابت، دارای جمعیت شناور بسیار زیادی در ماه‌های مختلف سال به‌ویژه در ایام تعطیلات و حتی غیر تعطیلات است که نیازمند ارائه خدمات مناسب به شهروندان و گردشگران است.

وی گفت: بی‌شک با عدم وجود منابع درآمدی کافی و مناسب، شهرداری قادر به ارائه خدمات لازم نیست.

ملاامرجی با قدردانی از تلاش اعضای شورای اسلامی شهر عباس‌آباد خاطرنشان کرد: ارائه طرح‌های پیشنهادی و پیگیری‌های لازم درباره تهیه و تدوین طرح جامع و تفضیلی توسط شریعت‌نژاد نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، مسئولان شهرستانی، اعضای شورای اسلامی شهر و تیم فنی شهرداری انجام شده و حتی جلسات تخصصی متعددی با حضور مدیران و کارشناسان استان و شهرستان برگزار شد اما هنوز نتیجه قطعی حاصل نشد.

شهردار عباس‌آباد با بیان اینکه بیشترین منابع درآمدی شهر از محل صدور پروانه ساختمانی است، تأکید کرد: شایسته است مسئولان مربوطه در مرکز استان در کوتاه‌ترین زمان نسبت به افزایش محدوده قانونی شهر اقدام کنند زیرا با توجه به وضعیت موجود، نه تنها مشکلی حل نمی‌شود بلکه مردم سرگردان‌تر خواهند شد.

وی بیان داشت: شهر عباس‌آباد در حال حاضر با بیش از 12 هزار نفر جمعیت ثابت شهری، دارای 460 هکتار وسعت حریم و محدوده قانونی شهر است که در صورت تهیه، تدوین و ارائه طرح توسعه، عمران و جامع جدید، این مقدار به حدود یک‌هزار هکتار افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/2296/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول