اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکزرشد و فناوری شهرستان دشتی خبر داد

برگزاری نخستین دوره مسابقات رباتیک جام خلیج فارس در بوشهر

رئیس مرکز رشد و فناوری شهرستان دشتی از برگزاری نخستین دوره مسابقات رباتیک جام خلیج فارس در سه ماهه اول سال 93 در استان بوشهر خبر داد.

برگزاری نخستین دوره مسابقات رباتیک جام خلیج فارس در بوشهر

سیدعلی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: شرکت سحر الکترونیک دقیق از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری دشتی پارک علم و فناوری خلیج فارس، با بهره‌مندی از توانایی‌‎های علمی، تخصصی مدرسان دانشگاهی اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های آموزش رباتیک، متناسب با توانایی‌های شناختی دانش‌آموزان و دانشجویان در سطوح تحصیلی مختلف در استان بوشهر کرده است.

وی ادامه داد: این شرکت درصدد است گامی مثبت و مؤثر در جهت اعتلای توانمندی‌های سازندگان فردای کشور بردارد.

جعفری خاطرنشان کرد: این شرکت با هدف ارتقاء‌ سطح دانش و مهارت‌های عمومی قدم در عرصه آموزش علم رباتیک در مدارس و مؤسسات آموزشی نهاده است.

وی افزود: در این راستا شرکت سحر الکترونیک دقیق با هدف کشف خلاقیت و شکوفایی استعدادها و همچنین بالا بردن توان انگیزشی و مهارتی افراد در جهت تیم‎ سازی‌های تخصصی، برای مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشجویان اقدام به برگزاری مسابقات رباتیک استانی جام خلیج فارس کرده است.  جعفری هدف از برگزاری این مسابقات را تشریح کرد و گفت: استان بوشهر به عنوان قطب رباتیک جنوب کشور مطرح شده و حرکتی پر شتاب در راستای توسعه و پیشرفت علم رباتیک در استان آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مسابقات این است که هر مدرسه و دانشگاه در استان بوشهر به یک کارگاه رباتیک تبدیل شود، سومین هدف آمادگی اولیه برای برگزاری مسابقات ملی رباتیک در پایتخت انرژی ایران و آمادگی در دانش‌پژوهان و حضور در عرصه‌های طراحی و ساخت ربات‌های هوشمند برای تجاری‌سازی و حل معضلات و مشکلات صنایع کشور شناسایی و کشف استعدادهای نخبه استان در زمینه رباتیک و تشویق و ترغیب آنان به ایجاد تیم‌های نوآوری در کانون‌های شکوفایی و خلاقیت پارک علم و فناوری خلیج فارس در سطح استان بوشهر است.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول