اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان:

حجم آب پشت سد زاینده‌رود به یک چهاردهم ظرفیت رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: حجم آب سد زاینده‌رود به یک چهاردهم ظرفیت خود رسید و ضرورت دارد برای قطره‌‌قطره آب در سال آینده برنامه‌ریزی کرد.

حجم آب پشت سد زاینده‌رود به یک چهاردهم ظرفیت رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، هاشم امینی در مراسم تودیع و معارفه معاون مالی و پشتیبانی این شرکت اظهار کرد: تمام کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان که به نوعی متولی تأمین و توزیع آب شرب مشترکین هستند باید دغدغه چگونگی تأمین آب مورد نیاز مردم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: هم اکنون حجم سد زاینده‌رود به 14/1 (یک چهاردهم) ظرفیت رسیده است که این امر بیانگر بحران کم آبی در منطقه است، بنابراین مصرف بهینه آب به‌عنوان یک ضرورت باید مورد توجه تمام مشترکین قرار گیرد.

وی به دغدغه مسئولان امر به تأمین آب استان اشاره و خاطرنشان کرد: همه مسئولین امر در استان اصفهان یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی که در دستور کار قرار داده‌اند چگونگی تأمین آب مورد نیاز استان در تمام بخش‌هاست که در این زمینه تأمین آب شرب از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان وقوع پیاپی پدیده خشکسالی را تنها مختص به استان اصفهان ندانست و بیان کرد : هفت سال متوالی است که بخش وسیعی از کشور با پدیده خشکسالی مواجه شده است و وقوع این پدیده تبعات ناگواری در کشور رقم زده است، به ‌طوری‌که سرانه آب تجدیدپذیر در کشور همه‌ساله رو به کاهش است و پیش‌بینی‌ شده است تا سال 1400 این رقم به حدود 800 مترمکعب کاهش یابد که این مسئله نشانگر ایجاد تنش آبی در کشور است، بنابراین مصرف قطره‌قطره آب باید به نحوی مدیریت شود.

امینی در خاتمه به مقوله مدیریت مصرف آب پرداخت و گفت: چگونگی مدیریت مصرف آب در تمام بخش های کشاورزی، صنعت، شرب و خدمات از واقعیت‌های غیرقابل‌ انکار محسوب می‌شود و بر این اساس مسئولان امر در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان چند سالی است که با اعمال مدیریت مصرف آب موفق شده‌اند به‌رغم محدودیت‌هایی که در این چند سال اخیر در تأمین آب شرب وجود داشته است آب شرب مورد نیاز مشترکین را در سطح استان در تمام فصول تأمین کنند و با وجود گرمای بیش ‌از حد در تابستان امسال آب شرب مشترکین تأمین شد.

انتهای پیام/2301/ط/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول