اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

ایجاد تغییرات اساسی در مدیریت رودخانه زاینده‌رود ضروری است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: افرادی که دارای حق‌آبه‌های قانونی از زاینده‌رود هستند و در سال‌های گذشته چوب برخی از بی‌تدبیری‌ها را خورده‌اند، انتظار دارند که در مدیریت زاینده‌رود تغییرات اساسی ایجاد شود.

ایجاد تغییرات اساسی در مدیریت رودخانه زاینده‌رود ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فتح‌الله معین ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به وضعیت رودخانه زاینده‌رود اظهار کرد: با وجود بارندگی‌هایی که در حوضه‌های آب‌ریز زاینده‌رود ایجادشده، اما هنوز بحث‌هایی در میان مسئولان مطرح است و مسئولان هشدار‌هایی را در زمینه آب آشامیدنی می‌دهند.

وی به دلایل وضعیت ایجاد شده در این رودخانه اشاره کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد که وضعیت ایجاد شده در رودخانه زاینده‌رود، بیشتر از اینکه ناشی از کاهش بارندگی‌ها باشد، ناشی از عدم وجود یک مدیریت علمی و کار‌آمد در بهره‌برداری از رودخانه زاینده‌رود است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه قانون‌گرایی و ایجاد امید در مردم به‌ عنوان رویکرد دولت تدبیر و امید است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع و تغییرات ایجاد شده در دولت، افرادی که دارای حق‌آبه‌های قانونی از زاینده‌رود هستند و در سال‌های گذشته چوب برخی از بی‌تدبیری‌ها را خورده‌اند، انتظار دارند که در مدیریت زاینده‌رود تغییرات اساسی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم عدالت از مسیر قانون در این زمینه رعایت شود، اضافه کرد: همچنین در مدیریت بهره‌برداری رودخانه و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان پایین‌دستی باید نهایت اهتمام و جدیت به عمل آید.

معین با اشاره به اینکه برخی از زمین‌های با کاربری فضای سبز در کمیسیون مربوطه اولویت‌بندی شهرداری مطرح می‌شود، تاکید کرد: اما به دلیل عدم وجود اعتبار کافی برای تملک این زمین‌ها و یا به دلیل پایین بودن مساحت این زمین‌ها، برای این اراضی اولویت بالای پنج سال گذاشته می‌شود و از کاربری فضای سبز فاصله می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه همچنین به دنبال این موضوع این اراضی به ‌صورت عملی به‌عنوان فضای سبز قابل‌استفاده نیستند، افزود: تأمین اعتبار در این زمینه و خود‌داری شهرداری از تغییر کاربری با اولویت‌بندی‌های بالای پنج سال ضرورت دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همچنین در بازنگری طرح تفصیلی، ارتفاعات شهر در برخی از نقاط شهر افزایش پیدا کرده است و وجود لکه‌های سبز در این مناطق سبب تسهیل شدن تهویه هوا می‌شود.

انتهای پیام/63004/ح30/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول