اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال زنجان خبر داد

تولد 15 هزار نوزاد در زنجان تا پایان آذرماه

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان از تولد 15 هزار نوزاد از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در این استان خبر داد.

تولد 15 هزار نوزاد در زنجان تا پایان آذرماه

سیدموسی متوسلین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه از وظایف ذاتی ثبت‌احوال است.

وی با ارائه گزارشی از وقایع حیاتی ثبت شده در استان طی سال‌جاری اذعان داشت: تا پایان آذرماه امسال 15 هزار و 200 واقعه ولادت در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با بیان اینکه از وقایع ثبت شده 7 هزار و 729 مورد مربوط به نوزادان پسر است، اضافه کرد: همچنین طی این مدت تولد 7 هزار و 471 نوزاد دختر نیز به ثبت رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه 50.85 درصد از ولادت‌های ثبت شده در استان زنجان مربوط به پسران است، تصریح کرد: همچنین 49.15 درصد نیز مربوط به ولادت دختران است.

متوسلین در ادامه با اشاره به تولد روزانه 55 نوزاد در استان زنجان طی سال‌جاری بیان کرد: می‌توان گفت، امسال در هر یک ساعت دو واقعه ولادت در استان ثبت شده است.

وی در ادامه به نامگذاری انجام شده برای نوزادان زنجانی طی 9 ماهه گذشته از سال‌جاری اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته از فراوانی نام، طی مدت مذکور استان نام‌های ابوالفضل در بین پسران و فاطمه در بین دختران همچنان در صدر نامگذاری نوزادان زنجانی بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از فراوانی 10 نام نخست در استان زنجان اذعان داشت: تا پایان آذر امسال پس از نام مبارک ابوالفضل با 495 مورد، امیرعلی با 367 مورد و امیرعباس با 290 در استان ثبت شده است.

این مسئول همچنین به نامگذاری 287 نوزاد با نام امیر‌حسین و محمدطاها با 281 مورد اضافه کرد: نام‌های امیرمحمد با 237 مورد، علی با 216 مورد، مهدی با 212 مورد، حسین با 209 مورد، محمدمهدی با 204 مورد در رتبه‌های بعدی نام‌گذاری قرار دارند.

متوسلین در ادامه به نامگذاری 10 اسم نخست برای نوزادان دختر نیز اشاره کرد و گفت: در بین نوزادان دختر نام مقدس فاطمه با 672 مورد نخستین اسم و نام مبارک زهرا با 512 مورد دومین نام است.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری 274 نوزاد با عنوان نازنین‌زهرا، 208 نوزاد با نام یسنا، 176 نوزاد با اسم زینب طی 9 ماهه گذشته بیان داشت: همچنین نام نرگس با 171 مورد، معصومه با 152 مورد، ریحانه با 140 مورد، ثنا با 133 مورد و رقیه با 128 مورد در در رتبه‌های بعدی نام‌گذاری برای نوزادان دختر هستند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان در پایان به اعتقادات عمیق و دینی مردم استان و همچنین ارادت ویژه آنها به اهل بیت و ائمه معصومین (ع) اشاره کرد و اذعان داشت: همین امر موجب شده است که بیشترین نام انتخاب شده برای نوزادان از بین القاب ائمه معصوم (ع) باشد.

انتهای پیام/73005/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول