اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال بابل خبر داد

تولد 20 نوزاد در هر شبانه‌روز در بابل

رئیس ثبت احوال بابل گفت: در هر شبانه‌روز حدود 20 نفر نوزاد در شهرستان بابل به دنیا می‌آیند و در 9 ماهه سال جاری با احتساب آمار وفات، 3 هزار و 349 نفر به جمعیت شهرستان اضافه شدند.

تولد 20 نوزاد در هر شبانه‌روز در بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، مرتضی غلامی امشب در مراسم افتتاح کارت هوشمند ملی و یک دفتر پیشخوان شهری و دو دفتر پیشخوان روستایی اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 5 هزار و 242 نفر به دنیا آمدند که 2 هزار و 618 نفر مرد و 2 هزار و 624 نفر زن هستند.

وی بیان داشت: در هر شبانه‌روز حدود 20 نفر نوزاد در شهرستان بابل به دنیا می‌آیند که در 9 ماهه سال جاری با احتساب آمار وفات، 3 هزار و 349 نفر به جمعیت شهرستان اضافه شدند.

این مسئول بیان داشت: 99.6 درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی 15 روز ثبت شد.

وی اظهار داشت: جمعیت شهرستان بابل در 9 ماهه امسال برابر با سرشماری سال 90 بدون احتساب مهاجرت بیش از 505 هزار نفر بوده که بالاترین میزان جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

غلامی تصریح کرد: در 9 ماهه امسال یک‌هزار و 893 نفر در شهرستان بابل فوت شدند که یک‌هزار و 44 نفر مرد و 849 نفر زن بودند که 99.3 درصد در مهلت قانونی یعنی 10 روزه ثبت شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به ازای هر 100 واقعه ثبت فوت زنان در یک ماه تعداد 122 نفر فوت مردان در شهرستان ثبت شد.

رئیس ثبت احوال بابل گفت: ازدواج ثبت شده در 9 ماهه سال جاری 3 هزار و 433 واقعه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.6 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

غلامی افزود: میزان طلاق ثبت شده 813 واقعه در این مدت بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل 5.2 درصد افزایش داشته است و به ازای هر چهار واقعه ازدواج یک طلاق در شهرستان ثبت شده است.

وی بیان داشت: اسم‌های امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، محمد طاها، امیررضا و علی به ترتیب در بین مردان و فاطمه، فاطمه زهرا، نازنین زهرا، یسنا و زهرا به ترتیب بیشترین نام در بین زنان ثبت شده در شهرستان بابل است.

رئیس ثبت احوال بابل در پایان یادآور شد: افتتاح کارت هوشمند ملی، آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی، صدور شناسنامه مکانیزه تحت وب برای افراد بالای 15 سال، ایجاد نمایندگی‌های ثبت احوال در بخش‌های تابعه، افتتاح سه دفتر پیشخوان دولت در شهر و افتتاح دو دفتر پیشخوان دولت در روستا از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در شهرستان بابل است.

انتهای پیام/86009/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول