اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان خبر داد

مایه‌کوبی بیش از 41 هزار رأس دام کوهبنان علیه تب برفکی

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: به همت کارشناسان دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی بیش از 41 هزار رأس دام این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

مایه‌کوبی بیش از 41 هزار رأس دام کوهبنان علیه تب برفکی

محمود زین‌الدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان با بیان اینکه بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های عفونی و کشنده ویروسی با واگیری بالا است، اظهار داشت: همزمان با سراسر استان کرمان طرح واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان کوهبنان به منظور افزایش پوشش ایمنی در دام‌های سبک و سنگین انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای دام‌های سنگین به مدت یک ماه و در دام‌های سبک به مدت دو ماه ادامه دارد، گفت: در این مدت بیش از یک‌هزار رأس گاو و بیش از 40 هزار رأس گوسفند و بز واکسینه می‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان با اشاره به اینکه این بیماری یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده‌های دامی محسوب می‌شود، بیان داشت: این بیماری سبب افت تولید شیر، گوشت و تحلیل رفتن دام‌ها می‌شود و خسارت اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می‌کند.

زین‌الدینی گفت: مراقبت شدید نقل و انتقال دام، انجام خرید و فروش دام تحت نظر دامپزشکی، دفن بهداشتی دام تلف شده، ضد عفونی بهداشتی کود و فضولات دامی، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات، خودداری از پرورش همزمان چند نوع دام و همکاری با اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی از اصلی‌ترین راه‌های جلوگیری از انتشار بیماری تب برفکی است.

انتهای پیام/80012/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول