اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان زنجان:

وضعیت خبرنگاران فعال و غیر فعال زنجانی مشخص می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان پایش خبرنگاران فعال از غیرفعال را نخستین اقدام بعد از برگزاری انتخابات و تشکیل هیئت تخصصی هیئت هفت نفره اعلام کرد.

وضعیت خبرنگاران فعال و غیر فعال زنجانی مشخص می‌شود

ناصر مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: این مجمع در هفتم بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی ساعت برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات استان زنجان را 15 و 30 دقیقه روز دوشنبه هفته آینده اعلام و اضافه کرد: این مجمع در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه خانه مطبوعات استان از چند سال پیش غیر فعال بوده است، ادامه داد: غیر فعال بودن آن به دلیل اختلافات و در نتیجه عدم عضو گیری جدید است.

این مسئول از برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات استان زنجان بر اساس اساسنامه موجود آن خبر داد و یادآور شد: خانه مطبوعات بعد از برگزاری انتخابات اقدام به عضو گیری جدید می‌کند.

*عضویت حداقل 170 خبرنگار در خانه مطبوعات استان زنجان

مقدم از عضویت حداقل 170 خبرنگار در خانه مطبوعات استان زنجان خبر داد و ابراز داشت: انتخابات خانه مطبوعات با حضور همین تعداد برگزار می‌شود و حضور افراد دیگر هم البته بدون حق رای ملا مانع است.

وی از تشکیل کار گروه تخصصی هفت نفره برای بررسی وضعیت خبرنگاران فعال استان زنجان خبر و ادامه داد: این کار گروه به زودی تشکیل می‌شود.

*خبرنگاران فعال استان زنجان پایش می‌شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پاسخ به سئوالی در مورد عدم ساماندهی فعالیت خبرنگاران در استان زنجان تاکید کرد: پایش خبرنگاران فعال از غیر فعال نخستین اقدام بعد از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات و تشکیل کار گروه تخصصی هفت نفره محسوب می‌شود.

این مسئول با اذعان به نابسامانی‌های موجود در بین صنف خبرنگاران از جمله عدم مشخص بودن تعداد خبرنگاران فعال استان زنجان ابراز داشت: بخشی از این معضلات مربوط به مدیران هم هست چرا که تا کنون اقدامی در این مورد انجام نداده‌اند.

مقدم ادامه داد: وزارتخانه هم در حال تدوین آئین نامه‌های مربوط به فعالیت در حرفه خبرنگاری است که ابلاغ آن تکلیف بسیاری از مشکلات و نارضایتی‌های موجود در این عرصه را برطرف می‌کند.

وی به سابقه فعالیت خود در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اشاره کرد و گفت: به شخصه اغلب فعالان این عرصه را می‌شناسم و تمام سعی خود را برای بهره‌مندی از بدنه کارشناسی خبرنگاران برای حل مشکلات استفاده می‌کنم.

*حل مشکل مشکلات خبرنگاران بدون توجه به گرایش ‌آنها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تاکید کرد: در بررسی و حل مشکلات خبرنگاران بدون توجه به گرایش ‌های فکری و سیاسی آنها عمل می‌شود.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن نمایشگاه مطبوعات تصریح کرد: با برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات و مشخص شدن تکلیف هیئت مدیره آن نحوه حضور رسانه‌های استان زنجان بر عهده خانه مطبوعات است.

مقدم از مشخص شدن محلی خاص برای استقرار خانه مطبوعات استان زنجان بعد از برگزاری مجمع خبر داد و خاطر نشان کرد: این مکان در یکی از فرهنگسراهای زنجان خواهد بود.

وی ضمن دعوت از همه خبرنگاران برای حضور در مجمع انتخاباتی خانه مطبوعات متذکر شد: حضور و مشارکت در انتخابات به حل مشکلات موجود را تسریع می‌کند.

انتهای پیام/73004/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول