اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت تأکید کرد

ضرورت جلوگیری از ثبت مهریه‌های نجومی در کهگیلویه

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه پرداخت مهریه مورد تأکید اسلام واقع شده است، گفت: باید جلوی مهریه‌های نجومی در شهرستان کهگیلویه گرفته شود.

ضرورت جلوگیری از ثبت مهریه‌های نجومی در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان عصر امروز با موضوع «فرهنگ‌های غلط مراسم عروسی و مهریه» به ریاست امام جمعه در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی در این جلسه، اظهار داشت: مهریه یکی از معضلاتی است که امروز در سطح جامعه وجود دارد.

امام جمعه دهدشت مشاجرات خانوادگی و یا زندان رفتن مردان به خاطر مطالبه این حق از سوی زنان را از معضلات مهریه دانست و تصریح کرد: بدهی بودن مهریه باید در بین مردان تبیین شود.

حسینی با بیان اینکه پس از مرگ هر فرد، بدهکاری‌هایش از ارث پرداخت خواهد شد، مهریه را یکی از این بدهکاری‌ها عنوان و تأکید کرد: پرداخت مهریه و بدهی بودن آن باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه از مهرالسنه، مهرالمثل و مهرالمسمی به سه نوع مهر رایج نام برد و ابراز داشت: مهر السنه مهری است که پیامبر اسلام (ص) برای حضرت فاطمه (س) مقرر کردند و مستحب است که در عقدها این نوع مهریه لحاظ شود.

حسینی مهر المسمی را میزان مالی دانست که به عنوان مهر در عقد نکاح ذکر می‌شود و مورد توافق زوجین است و گفت: مهر المثل نیز مالی است که با در نظر گرفتن وضع خانوادگی و حال اقران و نزدیکان زوجه تعیین می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) پرداخت مهریه را از پاک‌ترین مال‌ها می‌دانستند، ابراز داشت: پرداخت مهریه مورد تأکید اسلام و ائمه اطهار(ع) بوده است.

حسینی مهریه‌های سنگین را آفت زندگی زوجین خواند و با تأکید بر لزوم جلوگیری از ترویج فرهنگ غلط مهریه‌های نجومی در شهرستان، خواستار امتناع دفاتر ازدواج از ثبت مهریه‌های سنگین شد.

انتهای پیام/82016/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول