اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان:

بارندگی‌ها در هرمزگان 70 درصد کمتر از متوسط کشوری است

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: بارندگی‌ها در هرمزگان 70 درصد کمتر از متوسط کشوری است.

بارندگی‌ها در هرمزگان 70 درصد کمتر از متوسط کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدباقر حیدری ظهر امروز در نشستی با اشاره به افتتاح طرح داناب در هرمزگان، با بیان اینکه نجات آب در گرو همکاری و همراهی سازمان آموزش و پرورش است، اظهار داشت: در هرمزگان این همراهی وجود دارد.

وی افزود: در استان 761 مدرسه مشتمل بر 50 هزار دانش‌آموزان پایه اول متوسطه مشمول این طرح هستند که در راستای مصرف بهینه آب در طرح داناب شرکت می‌کنند.

حیدری با بیان اینکه هرمزگان کمتر از 70 درصد متوسط بارندگی کشور و 20 درصد متوسط بارندگی دنیا را دارد، تاکید کرد: تداوم خشکسالی‌های اخیر، مدیریت مصرف بهینه و صرفه جویی در این مایه حیات را ضروری ساخته است.

به گفته وی، فرهنگ‌سازی در بخش مصرف آب شرب را شرکت‌های آب و فاضلاب به عهده دارند و با توجه به اینکه 93 درصد مصرف آب در بخش‌های کشاورزی در کشور است، برای استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی طرح داناب با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

حیدری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به صرفه جویی به خصوص در بخش کشاورزی و لزوم کاهش و صرفه جویی 10 درصدی در این بخش تاکید کرد و گفت: در راستای تحقق فرمایشات معظم‌له بایستی دستگاه‌های دولتی و مردم همگام شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از همراهی آموزش و پرورش در اجرای این طرح قدردانی کرد.

طرح فرهنگی دانش‌آموزی نجات آب در نخستین سال اجرای خود، با هدف استمرار آگاهی بخشی، حساس سازی و آموزش راهکار در زمینه مسائل آب استان هرمزگان به دانش آموزان مقطع راهنمایی استان در سال تحصیلی 92 - 93 همگام با سایر استان‌ها به صورت طرح ملی تعریف و اجرا می‌شود.

این طرح توسط معلمان رابط در حدود 761 مدرسه مقطع دبیرستان استان و در بین بیش از 50 هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/88007/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول