اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود نارضایتی مردم

مسئولان از حل مشکل ترافیکی تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) می‌گویند

هنگام عبور از تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) شهر کرمانشاه به‌ وضوح می‌توان شاهد شاهکار مهندسی طراحان این تقاطع باشیم! تقاطعی که قرار بود بار ترافیک و مشکلات ناشی از آن ‌را کاهش دهد.

مسئولان از حل مشکل ترافیکی تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) می‌گویند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، خیابان‌ها شریان‌های اصلی حمل و نقل در داخل شهرها بوده و تقاطع‌های غیرهم‌سطح برای سهولت تردد ساخته می‌شوند.

هر روزه خودروهای بسیاری به ناوگان حمل و نقل افزوده می‌شوند و بار ترافیکی را افزایش می‌دهند، بنابراین رفع مشکلات ترافیکی موجود برای صرفه‌جویی در زمان، سوخت و هزینه‌های جانبی اهمیت فراوانی دارد.

با عبور از تقاطع غیرهم‌سطح امام حسین (ع) شهر کرمانشاه به‌وضوح می‌توان شاهد شاهکار مهندسی طراحان این تقاطع باشیم! تقاطعی که قرار بود بار ترافیک و مشکلات ناشی از آن‌را کاهش دهد.

در حال حاضر به‌دلیل طراحی حیرت‌انگیزی که در احداث این تقاطع انجام شده، نه تنها از بار ترافیکی کاسته نشده، بلکه مشکلات بیشتری برای همشهریان ایجاد کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: تقاطع غیرهم‌سطح امام حسین (ع) شهر کرمانشاه مشکل طراحی دارد.

به گفته سید احسان احسانی، شورای اسلامی شهر براساس شرح وظایفی که قانون برایش طراحی کرده، هیچ حق دخالتی در امور اجرایی ندارد و در کارهای خدماتی و اجرایی ماهیت نظارتی دارد.

وی اظهار داشت: طرح تقاطع غیرهم‌سطح امام حسین (ع) توسط گروه مشاور و پیمان‌کار طراحی و اجرا شده، اما امروز مشکلات ترافیکی مختلفی ایجاد کرده و باید افرادی که در امر طراحی و اجرا نقش داشته‌اند، پاسخ‌گو باشند.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه با تاکید بر اینکه اگر هر فردی مستنداتی مبنی بر دخالت شورا دارد، ارائه کند، افزود: مسئولان مربوطه باید با هم‌فکری برای رفع مشکل اقدام کنند و این تجربه‌ای برای انجام صحیح کارها در آینده باشد.

به گفته احسانی، پولی که هزینه می‌شود از بیت‌المال است و شهرداری باید از مشاوران مجرب کمک بگیرد و شورای اسلامی شهر کرمانشاه به هیچ وجه در مشکل پیش‌آمده در تقاطع غیرهم‌سطح امام حسین (ع) مقصر نیست.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در این‌خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده مشکلات این تقاطع غیرهم‌سطح تا حدودی برطرف شده است.

حیدر مطاعی تصریح کرد: خودروهایی که قبلا باید از زیرگذر عبور می‌کردند، از مسیر بالا تردد کرده و با مسدود شدن مسیر شرق به غرب تقاطع که در ابتدا موجب ایجاد گره ترافیکی می‌شد، مشکلات این تقاطع نیز کاهش پیدا کرد.

به گفته وی، برای احداث باند راست‌گرد به‌سمت شهرک معلم نیاز به تملک زمین‌های اطراف وجود دارد که تاکنون علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته، فعلا زمین مورد نظر معارض دارد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: شهرداری تا این لحظه نتوانسته با مالک زمین به توافق برسد و زمین را تملک کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با وجود چند ماهی که از بهره‌برداری این تقاطع می‌گذرد، 20 متر زمین برای احداث مسیر راست‌گرد تملک نشده است.

مطاعی معتقد است، با مسدود شدن مسیر بالا (غرب به شرق)، خودروهایی که قصد عبور از این مسیر را داشته و مسافر سوار و پیاده می‌کنند، مجبور به عبور از زیرگذر خواهند شد.

به گفته این مسئول، در حال حاضر خودروهای مسافربری که به طرف سنندج یا به سمت شرق می‌روند، عملا از بالا مسافر سوار و پیاده می‌کنند، در حالی‌که باید از زیرگذر عبور کنند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه برخی از مشکلات کنونی این تقاطع را ناشی از فرهنگ ترافیکی غلط دانست و گفت: استفاده بهینه و مناسب از تقاطع موجب حل شدن بسیاری از مشکلات خواهد شد.

مطاعی در خصوص ضرورت وجود پلیس در این تقاطع اظهار داشت: با توجه به محدودیت نیرو در پلیس، افراد باید برخی مسائل را رعایت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در این‌خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: مشکلات ترافیکی تقاطع غیرهم‌سطح امام حسین (ع) با بستن یکی از مسیرها تا حدی مرتفع شده است.

به گفته حجت‌الله موسوی اجاق، با بستن مسیر دیگر، تقاطع کاملا آزاد می‌شود و تقاطع غیرهم‌سطح امام حسین (ع) در حال حاضر وضعیت عادی داشته و شاید در بعضی ساعات به‌شکل خیلی محدود با بار ترافیکی مواجه باشد.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه تاکید کرد: شهرداری در حال پی‌گیری موضوع بوده تا در اسرع وقت مشکلات باقی‌مانده را برطرف کند.

عضو پیشین شورای اسلامی شهر کرمانشاه در این‌باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: تدابیر لازم در طراحی پروژه تقاطع غیرهم‌سطح امام حسین (ع) شهر کرمانشاه اندیشیده نشده و باید اصلاحات هندسی صورت بگیرد و یک‌سری مسیرهای ترافیکی تغییر پیدا کند.

آرام حمیدی با تاکید بر اینکه اساس اجرا شدن یک تقاطع غیرهم‌سطح، حل کردن مشکل ترافیک است، ادامه داد: این تقاطع برخی گره‌ها را حل کرده، اما برخی تداخل‌ها هنوز وجود دارد.

حمیدی تداخل مسیر پل ولایت به سمت داخل شهر با مسیری که از رودکی به داخل شهر را مشکل اساسی تقاطع دانست و گفت: تداخل مسیر رودکی به داخل شهر با مسیری که از سنندج به داخل شهر می‌آید از دیگر مشکلات این پروژه است.

وی در خصوص راه‌کارهایی برای حل این مشکل خاطر نشان کرد: مسیری که از پل ولایت به داخل کمربندی می‌آید، باید وارد خیابان رودکی شود و از آن‌جا یک دوربرگردان در نظر گرفته شود تا با مسیر رودکی به کمربندی جانبازان هم‌سو شوند.

حمیدی افزود: حضور پلیس می‌تواند کارساز باشد، چرا که یکی از مشکلات حضور ماشین‌های مسافربری است که در تقاطع توقف می‌کنند و عرض ترافیکی کم می‌شود و افزایش تابلوهای اطلاع‌رسان از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند از مشکلات بکاهد.

به‌گفته عضو پیشین شورای اسلامی شهر کرمانشاه، مسافرانی که از سمت سنندج به همدان و بالعکس می‌روند، مسیر بالای پل را اشتباهی به جای زیرگذر انتخاب می‌کنند که با تابلوهای اطلاع‌رسان می‌شود این مشکل را حل کرد.

یک شهروند کرمانشاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: مشکل ترافیکی تقاطع غیرهم‌‌سطح امام حسین (ع) هنوز حل نشده است.

بهرام کرمی افزود: بستن مسیر ورودی پل ولایت به سمت رودکی نیز نتوانسته مشکل ترافیک را به‌طور کامل برطرف کند.

انتهای پیام/2700/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول