اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بازاریابی بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران خبر داد

فروش 400 هزار دفترچه بیمه جامع روستاییان در کشور

مدیر بازاریابی بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون 400 هزار بیمه‌نامه طرح جامع بیمه روستاییان در سطح کشور به فروش رسیده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 600 هزار نسخه دیگر نیز به فروش برسد.

فروش 400 هزار دفترچه بیمه جامع روستاییان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهران صادقی در جلسه طرح جامع بیمه روستاییان که ظهر امروز در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بیمه‌نامه‌های طرح جامع بیمه روستاییان با همکاری نمایندگی‌های بیمه ایران و دفاتر پست بانک در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه 66 درصد مساحت کشور ما حادثه‌خیز است و روستاییان در این زمینه بسیار آسیب‌پذیر هستند، جدید‌ترین طرح بیمه ایران را برای حمایت از این خانواده‌های زحمتکش با کمک دولت ارائه کرده‌ایم.

مدیر بازاریابی بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران اضافه کرد: در زلزله بم 17 هزار نفر و در زلزله ورزقان نیز تقریباً همین میزان مردم آسیب دیده‌اند.

صادقی ادامه داد: سعی داریم با بیمه جامع روستاییان اکثریت روستاییان کشورمان را که از بناها و منازل نامستحکم برخوردار هستند بیمه کنیم تا ضمن افزایش امید به زندگی در این قشر، کیفیت زندگی آنها را افزایش داده و مهاجرت‌ها را از روستا به شهر معکوس کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه این بیمه در سه مدل ارائه می‌شود، عنوان کرد: در مدل اول روستاییان با پرداخت 25 هزار تومان در سال (معادل ماهانه دو هزار و 100 تومان) می‌توانند منزل و اثاثیه خود را که بر اثر خطر‌های آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه، سیل، توفان، زلزله و سنگینی برف تخریب شده باشد تا سقف 150 میلیون ریال بیمه کنند.

مدیر بازاریابی بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران تصریح کرد: در مدل دوم در صورتی که اثاثیه منزل به سرقت رفته باشد در کنار پوشش‌های بیمه‌ای طرح اول می‌توانند با پرداخت سالانه 50 هزار تومان (معادل ماهانه 4100 تومان) از پوشش این خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

صادقی ادامه داد: در مدل سوم که کامل‌ترین مدل است، روستاییان می‌توانند با پرداخت سالانه 75 هزار تومان در صورتی که هنگام حادثه یا اتفاقی همچون آتش‌سوزی یا ترکیدگی لوله، همسایه‌ها نیز خسارت‌دیده باشند، از پوشش بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح، در گران‌ترین و کامل‌ترین مدل این بیمه هر شخص روستایی ماهانه شش هزار و 250 تومان حق بیمه می‌‌پردازد.

مدیر بازاریابی بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران گفت: این سه مدل طرح بیمه‌ای در کنار خود بیمه هزینه معالجه و نقص عضو را که در حوادث برای فرد رخ داده، پوشش می‌دهد بنابراین یک نوع پوشش بیمه‌ عمر محسوب می‌شود.

صادقی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جامع بیمه روستایی97 هزار روستایی در کشور زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: سالانه شش هزار آتش‌سوزی در روستاها اتفاق می‌افتد در حالی که هیچ پشتیبانی برای جبران آن ندارند و مردم انتظار دارند جبران همه این موارد توسط دولت انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: ارائه بیمه‌نامه آتش‌سوزی و خطرات تبعی برای روستاییان و خانواده‌های آنها از اهداف این طرح محسوب می‌شود.

مدیر بازاریابی بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران با اشاره به اهداف اجرای طرح بیمه جامع روستاییان عنوان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ بیمه در روستا‌ها، پرکردن خلا ناشی از عدم وجود حامیان آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی، تأمین سیستم پوشش بیمه‌ای در روستا‌ها، ایجاد حلقه‌های مطمئن برای جبران خسارات مالی روستاییان، تعیین نقش و وظایف دستگاه‌های مسئول و ایجاد اطمینان به جامعه روستایی برای تأمین مالی خسارات احتمالی از اهداف این طرح است.

صادقی یادآور شد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 400 هزار نسخه دفترچه بیمه در سطح کشور توزیع شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 600 هزار نسخه دیگر به فروش برسد.

انتهای پیام/77010/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول