اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

پرداخت 3 هزار میلیارد تومان خسارت به بیمه‌گزاران در کشور

معاون مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران گفت: در سال گذشته شرکت بیمه ایران سه هزار میلیارد تومان خسارت به آحاد مردم در بخش‌های مختلف پرداخت کرده است.

پرداخت 3 هزار میلیارد تومان خسارت به بیمه‌گزاران در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمید معینی در جلسه طرح جامع بیمه روستاییان که ظهر امروز در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شرکت بیمه ایران بزرگ‌ترین شرکت بیمه در خاورمیانه است که حدود هشت هزار شبکه فروش فعال دارد.

وی افزود: آحاد مردم جامعه از خدمات بیمه ایران بهره مند می شوند که از جمله آن ها می توان به طرح همگانی بیمه منازل مسکونی اشاره کرد.

معاون مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران اضافه کرد: در سال 91 بیمه ایران سه هزار میلیارد تومان خسارت به آحاد مردم در بخش‌های مختلف پرداخت کرد که 100 میلیارد تومان از این مبلغ برای منازل مسکونی آسیب‌دیده در برابر حوادث و بلایایی طبیعی پرداخت شده است. آمارها نشان می‌‌‌‌‌‌دهد که میزان وقوع بلایای طبیعی از سال 1970 به بعد با کل حوادث و میزان خسارت‌هایی که در کل تاریخ کره زمین رخ داده است، برابری می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: کشور ایران نیز به تبع دیگر مناطق کره زمین هر ساله با افزایش میزان وقوع حوادث طبیعی روبرو است که نشان می‌دهد برای مصونیت از این بلایای طبیعی باید به اقدامات بیمه‌ای توجه بیشتری شود.

معاون مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران گفت: بر اساس آخرین آمارها، از 42 حادثه بحران‌زا که در دنیا به ثبت رسیده، 32 حادثه و بلای طبیعی در کشور ایران رخ می‌دهد.

معینی ادامه داد: عمده این حوادث بر زندگی مردم و قشرهای مختلف جامعه تأثیر می‌گذارد که در این بین جامعه روستایی به مراتب آسیب‌پذیرتر از دیگر جوامع هستند. جامعه روستایی از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که از جمله آن می‌توان به بافت روستایی، اقلیمی، بافت خانوادگی ویژه، تراکم بنا و جمعیتی نام برد.

در تمام روستاهای کشور طرح جامع بیمه روستاییان در حال اجراست

معاون مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران ابراز کرد:  این ویژگی‌های منحصر به فرد موجب شده روستاها در برابر وقوع حوادث طبیعی از آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به شهرها برخوردار باشند.

معینی اظهار کرد: از سوی دیگر جامعه روستایی مانند جامعه شهری زندگی وابسته ندارد بلکه یک جامعه خودکفا و مستقل به شمار می‌رود که قادر به تأمین مایحتاج زندگی خود و دیگران است. بنابراین بروز حوادث در جوامع روستایی علاوه بر اینکه به روستاییان خسارت وارد می‌کند، برای جامعه شهرنشین نیز خساراتی را به دنبال دارد.

معاون مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران ابراز کرد: با توجه به اینکه جامعه روستایی متولی تزریق تغذیه و امرارمعاش جوامع دیگر به شمار می‌رود، در صورت بروز خسارت به روستاها قطع یقین تأمین مواد غذایی در شهرها نیز با مشکل روبرو می‌شود.بنابراین می‌بینیم که ارائه خدمات بیمه‌ای برای روستاییان از درجه اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در صورت تعلل در جبران خسارات ناشی از عوامل طبیعی که به محصولات روستاییان وارد شده، کل جامعه با مشکل روبرو می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با این تفاسیر به جرأت می‌توان گفت روستاییان شایستگی بهره‌مندی از خدمات بیمه ایران را دارند و بیمه ایران وظیفه خود می‌داند به روستاییان نیز با استفاده از روش‌های آسان‌تر و کم هزینه‌تر خدمات‌‌‌‌‌‌‌رسانی کند.

معاون مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران خاطرنشان کرد: شرکت بیمه ایران با وجود اینکه در حالت کلی دید بازرگانی دارد اما در اجرای طرح بیمه جامع روستاییان با این دیدگاه ورود پیدا نکرده بلکه هدف رفع دغدغه جامعه روستایی در زمینه برخورداری از خدمات بیمه‌ای است.

انتهای پیام/77010/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول