اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‌های همدان مطرح کرد

حفظ حقوق شهروندی مددجویان از اولویت‌های نظام زندانبانی اسلامی

مدیرکل زندان‌های همدان حفظ حقوق شهروندی مددجویان را مورد تاکید قرار داد و گفت: حفظ حقوق شهروندی مددجویان از اولویت‌های مهم نظام زندانبانی اسلامی است.

حفظ حقوق شهروندی مددجویان از اولویت‌های نظام زندانبانی اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های همدان، حسن محمدیاری اظهار داشت: کارگروه حمایت از حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی زندانیان پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه تاسیس واحدهای حمایت از حقوق شهروندی در آذرماه 85 در زندان‌های استان تشکیل و یاوران حقوق شهروندی زندان‌ها با ابلاغ مدیرکل قضایی سازمان در زندان‌ها شروع به کار کردند.

وی به تشریح عملکرد این واحد پرداخت و گفت: براساس این دستورالعمل ضمن برگزاری جلسات کارگروه استانی و شهرستانی و بررسی مشکلات زندانیان در این زمینه به نیازهای جمعی و فردی زندانیان رسیدگی و ماهیانه گزارشی از وضعیت حقوق شهروندی زندانیان به مرکز استان ارسال و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور زندان‌های همدان حفظ حقوق شهروندی مددجویان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: حفظ حقوق شهروندی مددجویان از اولویت‌های مهم نظام زندانبانی اسلامی است و تنها با شناخت دقیق و رعایت حقوق و تکالیف است که زمینه جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات فراهم می‌شود.

وی در راستای حقوق شهروندی مددجویان از اختصاص تلفن گویا برای پاسخگویی به مشکلات زندانیان خبر داد و اضافه کرد: در این راستا تلفن گویا برای پاسخگویی به مشکلات مددجویان اختصاص یافته است.

محمدیاری گفت: مبحث حقوق شهروندی از موضوعاتی است که در سند چشم‌انداز نظام، قوانین جاری کشور و دستورالعمل‌های صادره از سوی رئیس قوه قضائیه مورد تاکید بوده است.

وی تهیه صندوق‌های حمایت از حقوق شهروندی زندانیان و نصب صندوق‌ها در پوسته داخلی زندان‌ها را از دیگر اقدامات در راستای حقوق شهروندی مددجویان برشمرد و افزود: از این طریق زندانیان می‌توانند مسائل مربوط به خود را به کمیته استانی حقوق شهروندی گزارش کنند.

مدیرکل زندان‌های همدان تهیه و توزیع کتابچه حقوق و تکالیف زندانیان براساس آئین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها برای آشنا کردن زندانیان به مقررات زندان‌ها و تهیه و توزیع بروشور 10 نکته کلیدی از مفاهیم و اصطلاحات حقوقی برای آشنایی زندانیان با موضوعات حقوقی و قضایی برای پیگیری وضعیت قضایی زندانیان را از دیگر اقدامات در این حوزه برشمرد.

وی به سایر اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و افزود: از اقدامات دیگر می‌توان به ارائه سرانه‌های بهداشتی، غذایی، درمانی، دارویی، ارائه خدمات فرهنگی، آموزش، فنی و حرفه‌‎ای و فعالیت‌های تربیت بدنی اشاره کرد.

محمدیاری گفت: اداره کل زندان‌های همدان علاوه بر عمل به دستورالعمل‌های سازمان و آئین‌نامه اجرایی سازمان و تکالیف مندرج در این مقررات مبادرت به ارائه طرح‌های ابتکاری همچون انعقاد تفاهمنامه همکاری با کانون وکلای دادگستری استان برای اخذ مشاوره رایگان برای زندانیان کرده است.

انتهای پیام/89007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول