اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اسفندماه

سرچشمه میزبان جشنواره موسیقی آوای مس است

دبیر جشنواره موسیقی آوای مس گفت: شهر سرچشمه اسفندماه سال جاری میزبان جشنواره موسیقی آوای مس است.

سرچشمه میزبان جشنواره موسیقی آوای مس است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، سعید قاسمی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی آوای مس در نیمه اسفندماه جاری، اظهار داشت: برای برگزاری این جشنواره از سال گذشته جلسات متعددی برگزار کردیم و برنامه‌ریزی‌های خوبی داشتیم تا بتوانیم این جشنواره را به خوبی برگزار کنیم.

وی افزود: محوریت کار جشنواره تخصصی بودن آن است و برای نخستین بار در استان کرمان بر اساس نظرسنجی تمام هنرمندان موسیقی این کار انجام می‌گیرد.

دبیر جشنواره موسیقی آوای مس تصریح کرد: حمایت حوزه هنری و همکاری شهرداری سرچشمه می‌تواند، ما را در این راستا به نقطه خوبی برساند و کیفیت کار بالا برود، جدای از اینکه مجتمع مس دست‌اندرکار این برنامه است، امیدواریم بتوانیم در شأن شرکت مس و حوزه هنری جشنواره را به خوبی برگزار کنیم.

قاسمی ابراز داشت: طی نظرسنجی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که باید نگاه ویژه‌ای به موسیقی استان کرمان به لحاظ استانداردسازی و تخصصی بودن داشته باشیم.

وی عنوان کرد: آهنگسازی نیاز به نگاه نو و تقویت اساسی و زیربنایی دارد و جشنواره‌ها باید علمی‌تر و استاندارد‌تر برگزار شوند.

دبیر جشنواره موسیقی آوای مس متذکر شد: تقویت بنیه آموزشی موسیقی و تولید و نشر آثار موسیقی استان‌ کرمان و تقویت و تشویق موسیقی جزو اهداف برگزاری جشنواره موسیقی آوای مس است.

قاسمی با اشاره به بخش‌های جشنواره مذکور خاطر ‌نشان کرد: جشنواره در دو بخش آهنگسازی و اجرای زنده با شاخه‌های مختلف موسیقی کلاسیک، ایرانی، سنتی، غیر ایرانی و آوازهای جمعی و فردی تقسیم‌بندی شده است.

وی بیان داشت: برای نخستین بار در این جشنواره آهنگسازی به رقابت گذاشته می‌شود و در بخش کلاسیک ایرانی نیز برای نخستین بار قطعه‌سازی کوبه‌ای به رقابت گذاشته شده است.

دبیر جشنواره موسیقی آوای مس اظهار داشت: استاندارد کار کردن در این بخش‌ها مد نظر است که از ابتدا بر آن تاکید داشتیم و جزو اولویت‌ها در جشنواره به شمار می‌رود.

قاسمی بیان کرد: برای اینکه داوری جشنواره استاندارد شود و از روند علمی و صحیح برخوردار باشد هر گروه در سازهای مختلف و آواز دو قطعه اجرا می‌کند که یک قطعه الزامی و یک قطعه اختیاری است و قطعه‌ای که الزامی است از قبل تعیین و روی سایت گذاشته شده و باید توسط هنرمند همان قطعه اجرا شود، اما در قطعه اختیاری سبک و روش آزاد انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه داوران از موسیقی‌دانان مطرح کشور هستند، افزود: در پایان جشنواره جوایزی در نظر گرفته شده است که حمایت از اجرای کنسرت، نشر آثار برگزیده جشنواره و جوایز نقدی از جمله آنها است.

دبیر جشنواره موسیقی آوای مس خاطر ‌نشان کرد: تاثیر‌گذاری آثار در سال‌های آینده مهم  است و آموزش کلید تمام کارها است که هنرمند باید از آن بهره‌مند شود و امیدواریم جشنواره موسیقی استان کرمان حرکتی جدید به سمت بالا رفتن کیفیت موسیقی استان و تولیدات فاخر در شاخه‌های مختلف شود.

انتهای پیام/80016/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول