اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

مقاومت در کنار علم و نخبگان معنا پیدا می‌کند

امام جمعه کرمانشاه قدرت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را وابسته به قدرت علمی و توان نخبگان دانست و عنوان کرد: ایستادگی و مقاومت در کنار علم و دانش و نخبگان معنا پیدا می‌کند.

مقاومت در کنار علم و نخبگان معنا پیدا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما عصر امروز در همایش "حماسه‌سازان علم و دانش" به‌منظور تجلیل از اساتید برجسته کرمانشاه اظهار داشت: در اسلام علم همراه با کرامت ارزشمند است، وگرنه اتفاقاتی همچون استفاده از اتم در هیروشیما رخ می‌دهد.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: اعتبار هر کشوری به دانش و علم آن کشور وابسته است و تمام موضوعات در قرآن با زبان دیگری بیان شده است.

وی با بیان اینکه انگلستان جزیره‌ای است که بسیاری از مایحتاج خود را از خارج وارد می‌کند، گفت: هندوستان یکی از مستعمرات انگلستان بوده و این به‌دلیل دست‌یابی این کشور به دانش روز دنیا و قدرت علمی ست.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه علم و دانش موجب فضیلت انسان می‌شود، افزود: تقسیم‌بندی کشورها به ابرقدرت، جهان اول، جهان سوم و ... براساس توانایی علمی و موضوعات عقلانی است.

علما به اقتدار امام راحل در مقابل دو ابر قدرت شرق و غرب اشاره کرد و متذکر شد: هیمنه امام (ره) به‌دلیل نخبه بودن و علم واقعی بود که این موضوع موجب آزادی انسان از اسارت جهل و ایجاد روحیه خدمت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان به ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌های جهان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کشوری همچون عربستان با داشتن ثروت فراوان، توانایی دفاع از خود را ندارد.

علما تاکید کرد: امروز مورد توجه بودن ایران اسلامی به‌دلیل دانش نخبگان این مملکت است و همین موضوع موجب شده آمریکا پای میز مذاکره بنشیند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امروز موضوع هسته‌ای، ساخت موشک و بسیاری از موضوعات علمی دیگر در ایران اسلامی بومی شده، خاطرنشان کرد: دشمنان متوجه قدرت علمی ایران شده‌اند.

علما قدرت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را وابسته به قدرت علمی و توان نخبگان دانست و عنوان کرد: ایستادگی و مقاومت در کنار علم و دانش و نخبگان معنا پیدا می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: مقام معظم رهبری علم و اقتصاد درون‌زا را مورد تاکید قرار داده‌اند و این به‌معنای اتکا به توانمندی‌های داخلی است و باید در این راستا علم و تحقیق را جدی بگیریم.

وی حمایت از نخبگان در زمینه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد: تلاش آمریکا برای نبودن ایران در ژنو 2 به‌دلیل آگاهی آمریکا از توان‌مندی علمی و فکری تاثیرگذار ایران است.

علما با اشاره به اینکه سرمایه‌های فراوانی در کشور وجود دارد، ابراز داشت: مدیریت این سرمایه‌ها برای رهایی از وابستگی بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه کرمانشاه اذعان داشت: باید طوری کار کنیم که به نسل آینده پاسخ‌گو باشیم و در مراکز علمی و دانشگاهی سرمایه‌گذاری کنیم.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان، کشورهای عربی ثروت زیادی دارند که آن‌را صرف آدم‌کشی و حمایت از گروه‌های تروریستی می‌کنند که این برخلاف ارزش‌ها و اصول الهی و انسانی است.

انتهای پیام/2700/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول