اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زاکانی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

نقش مهم کمیسیون اصل 90 مجلس در مقابله با استفاده غیرمجاز ار زمین‌های بیت‌المال در دشتی

نماینده مردم تهران گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس با وجود ابزارهای نظارتی قوی که دارد، نقش مهمی در رسیدگی به موضوع استفاده غیرمجاز از زمین‌های بیت‌المال در دشتی دارد.

نقش مهم کمیسیون اصل 90 مجلس در مقابله با استفاده غیرمجاز ار زمین‌های بیت‌المال در دشتی

علیرضا زاکانی ظهر امروز در حاشیه همایش بسیج و رسانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی در خصوص عدم توجه و نظارت نمایندگان بر زمین‌های بیت‌المال به ویژه عدم جلوگیری از فعالیت غیرقانونی یک شرکت خصوصی به دلیل ایجاد انحراف در آبراه‌های فصلی در شهرستان دشتی، اظهار داشت: مجلس ابزارهای خیلی قوی برای نظارت دارد که قوی‌ترین ابزار آن کمیسیون اصل 90 است.

وی در پاسخ به این سئوال که کمیسیون اصل 90 هم در این زمینه اقدامی نکرده است، ادامه داد: کمیسیون اصل 90 قوی‌ترین ابزار نظارتی مجلس است که اگر به صورت فعال وارد عرصه شود، می‌تواند بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد را کاهش دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته ابزارهای نظارتی دیگری هم برای نمایندگان وجود دارد، اما شما اسم کمیسیون اصل 90 را آوردید؛ کمیسیون اصل 90 این قدرت را دارد که از سایر مجموعه‌های نظارتی مثل بازرسی کل کشور استفاده کند.

زاکانی تصریح کرد: این کمیسیون باید با رسیدگی دقیق و دریافت پاسخ از مسئولان مربوطه بتواند به یک جمع‌بندی برسد و جمع‌بندی خودش را برای دستگاه قضایی ارسال کند.

وی در خصوص اینکه 120 هکتار زمین توسط یک شرکت گلخانه‌ای تصرف شده است، تعداد پنج حلقه چاه به صورت غیرمجاز حفر شده و همه این چاه‌ها برق‌دار هستند و یکی از این چاه‌ها که در زیرزمین به حالت دفنی بود توسط مأمورین کشف شده است، اما تاکنون اقدامی در این زمینه نشده است، افزود: کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی می‌تواند در خدمت این موضوع قرار گیرد و مانع آن شود.

به گزارش فارس؛ یکی از مدیران شهرستان دشتی معتقد است که گلخانه‌های این شرکت غیرمجاز است و هیچ‌گونه استعلامی از ما نشده و به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کند.

وی معتقد است که گزارش‌های رسیده حاکی از این است که چنانچه از فعالیت این شرکت جلوگیری نشود در سال آینده 100 هکتار از کوه شرق کاکی توسط شرکت مذکور تسطیح و تصرف خواهد شد.

جای بسی تأمل است که چرا نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی روی چنین شرکت‌های نظارت ندارد؛ هرچند وظیفه یک نماینده نظارت است.

این سئوال را از مسئولان داریم که وظیفه آنها در قبال حفظ بیت‌المال مسلمین چیست که مسئولان آب، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی نیز در این زمینه روزه سکوت گرفته‌اند.

هرچند سید علی هاشمی، فرماندار شهرستان دشتی در جلسه مدیریت بحران شهرستان دشتی دستور داد که ادارات راه و شهرسازی، منابع آب، شهرداری‎های شهرهای شهرستان نسبت به رفع انسداد مسیر آبروها، پل‌ها و دره‌های فصلی با اخذ حکم از دادستان شهرستان اقدام کنند.

انتهای پیام/66001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول