اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

استان مرکزی دارای قابلیت‌ بالای پذیرش سرمایه‌گذاری است

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی دارای قابلیت‌ بالای پذیرش سرمایه‌گذاری است.

استان مرکزی دارای قابلیت‌ بالای پذیرش سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد حسین مقیمی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان مرکزی، اظهار داشت: استان مرکزی یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه گردشگری، صنعت و کشاورزی است که باید زمینه جذب سرمایه‌گذار در این استان را فراهم ساخت.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار و رونق کارآفرینی و اشتغال در استان از اولویت‌های اساسی است که به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

استاندار مرکزی با اشاره به رقابتی بودن فضای سرمایه گذاری در کشور، خاطرنشان کرد: تسهیل در ارائه خدمات به منظور سرمایه گذاری و پرداخت مشوق‌ به سرمایه گذاران از راهکارهای موثر در جذب سرمایه گذار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مقیمی ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در استان مرکزی توجه به اصلاح فضای کسب و کار، تلاش در راستای بازگشت معوقات بانکی و سامان بخشی به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از دیگر برنامه‌های در دست اقدام مدیریت ارشد استان است.

وی، رفع مشکل آلودگی هوا را از خواسته‌های دیرینه و به حق مردم اراک دانست و عنوان داشت: از آنجا که حفظ محیط زیست از اولویت‌های کاری استان‌ها در دولت یازدهم به شمار می‌رود، این مهم در استان نیز به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته که تدوین سند جامع محیط زیست، توجه به آمایش و اتاق فکر مدیریت این حوزه با حضور پررنگ سازمان‌های مردم نهاد در این راستا مد نظر است.

استاندار مرکزی، توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی را از دیگر مسائل مهم در مدیریت استان برشمرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بودجه سال آینده گفت: در بودجه سال آینده مسئله مهمی که از آن غفلت شده است، توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است.

محمد حسن آصفری افزود: عدم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته در بودجه سال آینده موضوع مهمی است که می‌طلبد در این زمینه تجدید نظر شود.

وی تصریح کرد: در بودجه‌ریزی سال آینده همچون سال‌های قبل شاهد اتکا به درآمدهای نفتی هستیم، این در حالی است که با توجه به تحریم‌های نفتی و احتمال ادامه‌دار بودن تحریم‌ها نباید بودجه کشور با اتکا به فروش 800 هزار بشکه نفت در روز بسته شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در جامعه اسلامی نباید اجازه داد عده‌ای مفسد اقتصادی مانع پیشرفت امور در جامعه شوند، که می‌طلبد قوه قضاییه با اقتدار با این دسته از افراد برخورد کند.

انتهای پیام/87004/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول