اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

67 درصد از تولید گوشت قرمز در قم مازاد بر نیاز است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در زمینه گوشت قرمز 67 درصد از تولید استان مازاد بر نیاز است که به استان‌های دیگر به صورت دام زنده و کشته‌شده صادر می‌شود.

67 درصد از تولید گوشت قرمز در قم مازاد بر نیاز است

حسین علی‌بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مجتمع‌های دامشهر و لبن اظهار کرد: مجتمع دامشهر بزرگترین مجتمع دامپروری خاورمیانه است و یک‌هزار و 300 واحد دامداری پرواربندی سبک و سنگین در این مجتمع وجود دارد و مجتمع لبن نیز دارای 360 واحد دامداری شیری است.

وی ادامه داد: میدان دام که در مجتمع دامشهر وجود دارد، بزرگ‌ترین میدان دام تبادل دام کشور بوده و از 23 استان کشور دام در این میدان تبادل شده و روزانه به طور متوسط بین 2 تا هفت هزار راس دام در این میدان خرید و فروش و تبادل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به تولید گوشت قرمز استان قم در سال گذشته گفت: 42 هزار تن گوشت قرمز و 156 هزار و 600 تن شیر خام در سال گذشته در استان قم تولید شده است.

وی ادامه داد:‌ در زمینه گوشت قرمز، 67 درصد از تولید استان مازاد بر نیاز است که به استان‌های دیگر به صورت دام زنده و کشته‌شده صادر می‌شود و در بحث شیر خام 37 درصد تولید مازاد بر نیاز بوده که به خارج از استان صادر می‌شود.

علی‌بیگی خاطرنشان کرد: تعداد گاو شیری در استان 35 هزار راس، دام پرواری سنگین 75 هزار راس، دام سبک 800 هزار راس، دام داشتی 280 هزار راس، دام پرواری سبک 480 هزار راس و شتر 6 هزار و 500 نفر در استان قم وجود دارد.

وی عنوان کرد:‌ تعداد واحد دامداری در بخش گاوداری شیری یک‌هزار و 560 واحد و اشتغال مربوط به آن سه هزار و 310 نفر بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم یادآور شد: 2 هزار و 300 واحد دامداری در زمینه گوسفند و بز داشتی فعالیت دارند که شامل 280 هزار راس دام داشتی و اشتغال چهار هزار و 200 نفر بوده است.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول