اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح ایمن‌سازی فلج اطفال

70 هزار کودک کرمانی زیر پوشش طرح ایمن‌سازی فلج اطفال قرار می‌گیرند

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: حدود 70 هزار کودک زیر پنج سال جنوب کرمان زیر پوشش طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال قرار می‌گیرند.

70 هزار کودک کرمانی زیر پوشش طرح ایمن‌سازی فلج اطفال قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم محمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود 660 هزار جمعیت در قالب 153 هزار خانوار زیر پوشش طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در جنوب کرمان قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه گروه هدف اجرای این طرح کودکان زیر پنج سال هستند که این جمعیت در جنوب کرمان حدود 70 هزار نفر است، افزود: برای اجرای این عملیات 630 تیم در نظر گرفته شده است که هر گروه شامل دو نفر مسئول ثبت و مسئول دادن واکسن هستند.

محمدی تصریح کرد: از دیگر نیروهای درگیر در اجرای طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در منطقه کارشناسان ناظر، پایگاه‌های بهداشتی سیار و ثابت و ... هستند که حدود یک‌هزار و 600 نفر را شامل می‌شوند و طی این دو مرحله اجرای طرح در سال جاری متولدان 21 دی ماه سال 1387 تا 30 بهمن ماه سال جاری این قطره را دریافت می‌کنند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به هدف اجرای این طرح در منطقه جنوب کرمان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح اگر در نقاط حساس ویروس وحشی فلج اطفال را داریم از گردونه خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه 12 سال است که در جنوب کرمان فلج اطفال مشاهده نشده است، عنوان کرد: با توجه به همسایگی ما با استان‌های مرزی کشورهای افغانستان و پاکستان که این بیماری در آن کشورها وجود دارد، این طرح هر ساله در منطقه جنوب کرمان اجرا می‌شود.

محمدی ابراز داشت: با توجه به اینکه این بیماری به سرعت گسترش می‌یابد، علاوه بر ایمن‌سازی جاری، ایمن‌سازی تکمیلی هم انجام می‌شود که پوشش واکسیناسیون را بالا می‌برد.

وی افزود: مرحله نخست اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در جنوب کرمان از 21 تا 25 دی ماه سال جاری و مرحله دوم هم از 26 تا 30 بهمن ماه سال جاری اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، اجرای نمادین آغاز این طرح با حضور کارشناس ناظر اجرای طرح از وزارت بهداشت، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، فرماندار عنبرآباد و ... در شهرستان عنبرآباد برگزار شد.

انتهای پیام/80002/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول