اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مددکار توانبخشی اداره بهزیستی کامیاران:

3 درصد معلولان کامیارانی را مبتلایان به فلج اطفال تشکیل می‌دهند

مددکار توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان کامیاران با اشاره به ریشه‌کنی فلج اطفال از سال 85 تاکنون، گفت: 2 تا 3 درصد معلولان کامیارانی را مبتلایان به فلج اطفال تشکیل می‌دهند.

3 درصد معلولان کامیارانی را مبتلایان به فلج اطفال تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، افشین میری صبح امروز در جمع خبرنگاران به بیان مطالبی در خصوص ویروس بیماری فلج اطفال پرداخت و اظهار کرد: ویروس فلج اطفال بعد از ورود به جسم انسان به نخاع آسیب وارد می‌کرد و منجر به فلج شدن یکی از پاهای فرد بیمار می‌شد و فلج شدن هر دو پا کمتر و در موارد بسیار نادری اتفاق می‌افتاد.

وی بیان داشت: وزارت بهداشت برای ریشه‌کنی فلج اطفال برنامه‌ای جامع و ملی را با توزیع واکسن این مرض در سطح کشور آغاز و این بیماری را ریشه‌کن کرد. 

وی ادامه داد: ارائه آماری از تعداد افراد مبتلا به فلج اطفال که توسط اداره بهزیستی به وزارت بهداشت صورت می‌گرفت از سال 85 تاکنون به صفر رسیده است.

مددکار توانبخشی در اداره بهزیستی شهرستان کامیاران توزیع مناسب واکسن فلج اطفال را از عوامل موثر در ریشه‌کنی این بیماری ذکر کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای این برنامه ملی و اطلاع‌رسانی مطلوب و تامین واکسن‌های مورد نیاز در کامیاران تاکنون هیچ موردی در خصوص این مرض شناسایی نشده است.

به گفته میری، بالغ بر 2 درصد تا 3 درصد از کل پرونده‌های معلولین جسمی این مرکز که به سال‌های قبل از اجرای طرح ملی فلج اطفال برمی‌گردد، مربوط به فلج اطفال است.

وی به علت‌های معلولیت اشاره کرد و افزود: علل ژنتیکی، صدمات حین بارداری، مصرف داروها در زمان بارداری، تروما، فلج عصبی عضلانی ام.دی که عاملش تخریب سلول‌های عصبی است و دو پا را درگیر می‌کند و حتی فشار خون بالا منجر به معلولیت در افراد می‌شود.

مددکار توانبخشی بهزیستی کامیاران با اشاره به خدمات ارائه داده شده در این مرکز به همه انواع معلولیت‌ها تصریح کرد: پیش از تشکیل پرونده و تعیین میزان معلولیت از خدمات اشتغال و توانبخشی پزشکی و بخش درمانی، وسایل بهداشتی و کمک‌های توانبخشی بهره‌مند می‌شوند.

میری عنوان کرد: بهزیستی در رابطه با توانبخشی پزشکی نیز خدماتی همچون فیزیوتراپی، کار درمانی، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، ارتوپدی فنی را به معلولان ارائه می‌کند.

وی از دیگر خدمات ارائه شده بهزیستی به مددجویان را شامل خرید وسایلی از جمله ویلچر، واکر، عصا، سمعک، باطری سمعک، ساعت گویا، ضبط صوت، نوار، دستگاه پرکینز و غیره ذکر شد.

انتهای پیام/79018/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول