اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان دیر خبر داد

اجرای مرحله اول واکسیناسیون فلج اطفال از 17 دی‌ماه

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: مرحله اول واکسیناسیون فلج اطفال از 17 تا 21 دی ماه و مرحله دوم در بهمن ماه سال‌جاری در شهرستان دیر اجرا می‌شود.

اجرای مرحله اول واکسیناسیون فلج اطفال از 17 دی‌ماه

اسدالله نیکنام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دیر با بیان اینکه یکی از راهکارها و راهبردهای دستیابی به ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال انجام طرح‌های تکمیلی واکسیناسیون است، گفت: حفظ دستاوردهای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال در کشورمان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و همجواری با دو کشور دارای موارد بیماری در مرز شرقی در هر زمان خطر امکان بازگشت مجدد بیماری را در سطح وسیعی به وجود آورده است.

نیکنام با اشاره به گروه هدف برنامه واکسیناسیون فلج اطفال در شهرستان دیر گفت: کودکان زیر 5 سال ساکن در مناطق صعب‌العبور، عشایر و غیر ایرانی ساکن در مناطق تحت پوشش به عنوان گروه هدف این طرح بوده که با خوراندن دو قطره واکسن فلج اطفال به آنان، از 17 تا 21 دی ماه مرحله اول آن اجرا و مرحله دوم آن نیز در بهمن ماه اجرا می‌شود.‌

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی و نظارت بر اجرای طرح فلج اطفال گفت: مشارکت عمومی، نظارت دقیق و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به مردم، نقش بسزایی در ارتقای واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال دارد.

وی با بیان پوشش 100 درصدی انجام طرح در سال گذشته در شهرستان دیر گفت: سال گذشته تعداد 367 نفر از کودکان زیر 5 سال مناطق سیاری و مناطق صعب‌العبور و فاقد مراکز ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی و همچنین کودکان زیر 5 سال جمعیت غیر ایرانی ساکن در شهرستان دیر با مراجعه کارکنان بهداشتی به درب منزل آنان واکسن فلج اطفال دریافت کردند.

نیکنام با اعلام اینکه در زمینه تامین واکسن مورد نیاز مشکلی وجود ندارد، گفت: واکسن مورد نیاز تهیه و با مراجعه تیم‌های عملیاتی به درب منازل افراد واجد شرایط، واکسیناسیون فلج اطفال با خوراندن 2 قطره به کودکان زیر 5 سال انجام می‌شود.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول