اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 48 ساعت آینده

برف معابر همدان حذف و انتقال می‌یابد

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان گفت: تا 48 ساعت آینده، برف معابر همدان حذف و انتقال می‌یابد.

برف معابر همدان حذف و انتقال می‌یابد

حسین خانجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بارش برف از 3 بامداد آغاز شده و تا ساعت 6:30 صبح ادامه داشت، افزود: از قبل تدابیر لازم با بیش از 100 دستگاه خودرو برای اجرای عملیات زمستانی را در نظر گرفته بودیم.

وی با بیان اینکه عملیات زمستانی در سطح شهر در سه مرحله انجام می‌پذیرد، اذعان کرد: انجام مرحله اول پاکسازی معابر با تیغه‌های برف‌روب انجام می‌شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان مرحله بعدی کار را مربوط به یخ‌زدایی با نمک دانست و ابراز داشت: این کار توسط چهار دستگاه مکانیزه و 26 دستگاه سنتی انجام می‌شود.

وی افزود: در مرحله بعدی حذف و انتحار برف است که با 40 دستگاه خودرو بارگیری و انتقال داده می‌شود.

خانجانی با اشاره به اینکه برف‌روبی از دیشب آغاز شده و مراحل به ترتیب انجام شده است، اذعان کرد: در حال حاضر در مرحله دوم پاکسازی هستیم تا پاکسازی در معابر درجه 2 و معابر فرعی نیز انجام شود.

وی با اشاره به اینکه قریب به 600 نفر نیرو در برف‌روبی معابر فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: با وجود انجام برف‌روبی در دو مرحله، به خاطر بارش مجدد برف، این کار دوباره انجام شد.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه دپوهای حذف نشده برف نیز در مرحله سوم انتقال داده می‌شود، اذعان کرد: محله‌های پرتردد در حال پاک‌سازی است و پاک‌سازی معابر شهرک‌ها و حاشیه شهر نیز در حال انجام است.

به گفته وی، پاکسازی معابر درجه یک سطح شهر انجام شده و در برخی نقاط ادامه دارد که با اتمام معابر اصلی وارد معابر فرعی شده و پاکسازی می‌شود.

خانجانی یادآور شد: حمل و انتقال برف به خارج از شهر تا 48 ساعت آینده انجام می‌شود.

وی در خصوص یخ‌زدگی پیاده‌روها نیز اضافه کرد: کاهش دما باعث یخ‌زدگی برف‌ها برف‌ها می‌شود، به طوری که در دمای پائین دیگر ماسه و نمک نیز جوابگوی یخ‌زدایی نیست.

خانجانی در پایان افزود: در حال حاضر استفاده از نمک و ماسه برای یخ‌زدایی مقرون به صرفه‌تر و کم‌آسیب‌تر است.

انتهای پیام/89003/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول