اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

هزینه برف‌روبی در اردبیل یک میلیارد و 700 میلیون تومان است

شهردار اردبیل گفت: سالانه بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه برف‌روبی در اردبیل است که باید این مبلغ به جمع‌آوری و رفع مشکلات معابر عمومی از سنگینی برف هزینه شود.

هزینه برف‌روبی در اردبیل یک میلیارد و 700 میلیون تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در نوزدهمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل در دور چهارم اظهار داشت: ما انتظار داریم از محل اعتبارات دولتی استانداری اردبیل به تامین بخشی از هزینه‌های برف‌روبی کمک کند چرا که هزینه‌کرد این مبلغ از درآمدهای اندک شهرداری منصفانه نیست.

وی خاطرنشان کرد‌: ما با الهام از تجربه‌ای که در شهر ارومیه که با نتایج مثبتی همراه بوده و از طریق انتقال آب دریاچه ارومیه نسبت به شست و شوی خیابان‌ها و رفع مشکلات یخ‌زدگی انتخاب کردند ما نیز بهتر است در این زمینه ورود پیدا کنیم و با تهیه محلول‌های آغشته به نمک که ضرر و زیانی را به آسفالت معابر نمی‌زند به سرعت یخ‌زدگی را از خیابان‌ها و معابر برطرف کنیم.

شهردار اردبیل یادآور شد: البته این طرح در حد پیش‌بینی و آزمایش‌های اولیه است که در صورت مهیا شدن بستر آن می‌توانیم در این زمینه اقدامات جدی را انجام دهیم.

بدری به بی‌سابقه بودن بارش‌های اخیر در اردبیل در 10 سال گذشته و سنگینی این بارش‌ها اشاره کرد و گفت: همکاران ما بیش از دو هفته است که شبانه‌روز تلاش می‌کنند این برف سنگین را از سطح معابر اصلی و فرعی پاکسازی کنند که بیش از 95 درصد کار نیز تاکنون به انجام رسیده و در همان روزهای اول شاهد بازگشایی معابر اصلی بودیم.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اقلیم اردبیل با وجود بسیج تمام نیروها در برخی از معابر شاهد یخ‌زدگی و مشکلات مردم در رفت و آمد روزانه هستیم که راهکاری برای آن نمی‌توان پیدا کرد چرا که در شهرهای سردسیر برخلاف کشورهای دیگر نظیر مسکو هنوز راه حلی برای برطرف شدن این مشکلات و یخ بستن‌های غیرقابل برداشتن اندیشیده نشده است.

شهردار اردبیل بیان داشت: ما اگر بخواهیم برای کل معابر نمک‌پاشی را انجام دهیم نمک‌پاشی برای دو هزار هکتار معابر اردبیل سخت و سنگین است و دپوی نمک‌های موجود جوابگو نخواهد بود.

بدری با قدردانی از همت تمام پرسنل شهرداری در روزهای اخیر برای حل مشکلات برف‌روبی در سطح شهر افزود: امیدواریم با همکاری خود مردم و صبر و حوصله آنها و عنایت الهی در فرستادن یک توده هوای به اصطلاح گرمیج بتوان مشکل یخ‌زدگی برخی از معابر را برطرف کرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود به مشکل به وجود آمده در تملک دو باب مغازه در حریم محل احداث پارکینگ درخشان اشاره کرد و گفت: به دلیل پافشاری صاحبان این دو مغازه ما به اهرم قانونی تملک متوسل شدیم تا به همراه پنج مغازه دیگر این مسیر را بازگشایی کرده و نسبت به حل مشکلات اجرایی در احداث مجتمع تجاری و پارکینگ درخشان اقدامات لازم انجام شود.

فضیلت ابراهیمی؛ رئیس سازمان آتش‌نشانی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در نوزدهمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که دو تن از اعضا نیز به دلیل ماموریت و مرخصی غایب بودند بعد از بررسی چهار‌نامه واصله به شورای شهر که مربوط به تملک اراضی اطراف پارکینگ درخشان و مصوبات شورای نامگذاری بود حکم انتصاب فضیلت ابراهیمی به عنوان مدیرعامل جدید سازمان آتش‌‌نشانی شد قرائت شد.

فضیلت ابراهیمی پیش از این در سمت مدیرعاملی تاکسیرانی و اتوبوسرانی اردبیل مشغول به کار بوده است که با حکم شهردار اردبیل جانشین موسی فتاحی شد که به درجه بازنشستگی نائل آمده است.

انتهای پیام/62003/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول