اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یارانه‌ها باید تنها به افراد نیازمند پرداخت شود

مفتح: پرداخت یارانه‌ها با منطق اقتصادی سازگار نیست

نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت: اینکه همه افراد جامعه یارانه دریافت می‌کنند با منطق اقتصادی یارانه‌ها سازگار نیست، یارانه‌ها برای افراد کم درآمد است که با افزایش قیمت‌ها، زندگی روزمره آنها دچار مشکل می‌شود.

مفتح: پرداخت یارانه‌ها با منطق اقتصادی سازگار نیست

محمد‌مهدی مفتح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تویسرکان در خصوص نشست اخیر رئیس جمهور و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دستور این نشست را هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد و افزود: در مبحث هدفمندی یارانه‌ها مسائل متعددی نظیر چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، شناسایی گروه‌های هدف و ... وجود دارد.

وی افزود: هدف از این نشست تبادل نظر و همفکری دولت و برخی از نمایندگان صاحب نظر در حوزه مسائل اقتصادی بود و اینگونه جلسات نظرات با همفکری به هم نزدیک‌تر خواهد شد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با تأکید بر اینکه کارهای بزرگ با هماهنگی و هم‌اندیشی بهتر انجام می‌شود، اضافه کرد: هدفمندی یارانه‌ها یکی از پروژه‌های اقتصادی بزرگ کشور است که هماهنگی هرچه بیشتر دولت و نمایندگان مجلس در این زمینه به نفع مردم می‌شود.

وی با تقدیر و تشکر از اقدام رئیس جمهور، این نشست را اقدامی بسیار پسندیده و مناسب دانست و از ادامه این نشست‌ها خبر داد و افزود: تبادل نظرها در این نشست‌ها دیدگاه‌ها را به هم نزدیک و منجر به ارائه راهکاری راهبردی به نفع مردم خواهد شد.

مفتح در بخش دیگری از سخنانش در خصوص هدفمندی یارانه‌ها بیان داشت:‌ باز پرداخت در هدفمندی یارانه‌ها باید به افراد نیازمند باشد نه افرادی که از نظر مالی وضعیت خیلی مناسبی دارند و 45 هزار تومان برای آنها رقمی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اینکه همه افراد جامعه یارانه دریافت می‌کنند با منطق اقتصاد یارانه‌ها سازگار نیست.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس اضافه کرد: در اقتصاد، یارانه‌ها برای افراد کم درآمد و قشر طبقه پایین جامعه است که با افزایش قیمت‌ها زندگی روزمره آن‌ها دچار مشکل می‌شوند.

مفتح افزود: پرداخت یارانه به هم به افراد غنی و هم نیازمند مشکل ایجاد کرده و سبب کسری درآمد می‌شود.

وی گفت: به نظر بنده در فاز دوم هدفمندی، یارانه‌ها باید تنها به افراد نیازمند پرداخت شود و اگر کسی متقاضی است باید ثبت نام کند تا وضعیت زندگی آن بررسی شود.

انتهای پیام/89010/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول