اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیسیون امور دانشجویی و دانشگاهی رودان تاکید کرد

لزوم تقویت انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها

مسئول کمیسیون امور دانشجویی و دانشگاهی رودان بر لزوم تقویت انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

لزوم تقویت انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها

مجتبی کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان به اهمیت تقویت انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: انجمن علمی دانشجویی دانشگاه‌ها با استفاده از توانمندی‌های خلاقانه نیروهای مستعد و جوان برای ترویج علم و فرهنگ‌سازی آن همواره نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

وی افزود: البته انجمن‌های علمی دانشجویی دارای نقاط ضعف و قوت بسیاری هستند که برخورداری این فعالیت‌ها از نشاط و شادابی، ابتکار و خلاقیت، بی‌منت و بی‌مزد بودن از نقاط قوت و بلند پروازانه بودن فعالیت‌ها، هیجان‌آوری، تاثیرپذیری و هدایت شوندگی، عجولانه و کم صبر بودن از جمله نقاط ضعف است.

این مسئول با بیان اینکه مجموعه‌های موجود در دانشگاه با این خصوصیات به انجمن علمی دانشجویی بر نمی‌گردد، اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی، انجمن ورزشی، سایر انجمن‌های دانشجویی از این مسئله مستثنی نیستند.

کمالی در ادامه به نقاط ضعف انجمن علمی اشاره کرد و افزود: نداشتن تفکرات کاملا علمی تخصصی، گوشه‌گیری و انزوا طلبی دانشجویان ممتاز و نخبه از جمله مباحثی است که این انجمن را راکد نشان می‌دهد که باید فضا به نحوی باشد.

وی افزود: دلیل فرار دانشجویان از فعالیت‌های علمی، بوروکراسی‌های اداری و وقت گیر بودن روند آغازین این این نوع فعالیت‌هاست در حقیقت می‌توان گفت که یکی از اهداف مهم انجمن علمی دانشجویی تقویت فعالیت جمعی و گروهی علمی است.

این مسئول با بیان اینکه لازم است این مهم نه تنها در انجمن علمی دانشجویی بلکه در سایر موارد نیز تقویت شود گفت: انجمن علمی دانشجویی انجمنی است که در آن فعالیت گروهی، تمرین مدیریت، فعالیت در نشریه، برگزاری همایش، سمینار، سخنرانی‌های علمی و تخصصی، فوق برنامه‌های علمی و بازدید‌های عملی انجام می شود.

کمالی در پایان اظهار داشت: مطمئناً تقسیم کار در بین اعضا می‌تواند زمینه ساز فعالیت‌های درخشان و مفیدتر در انجمن علمی باشد و باعث پیشرفت دانشجویان و دانشگاه در آینده می‌شود.

انتهای پیام/88005/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول