اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی عنوان کرد

استقبال خیرین از فعالیت در انجمن توسعه حوزه‌های علمیه‌

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بسیاری از خیرین برای حضور در انجمن توسعه حوزه‌های علمیه مشتاق هستند گفت: آنها دیگران را هم تشویق کرده‌اند که وارد این انجمن شوند.

استقبال خیرین از فعالیت در انجمن توسعه حوزه‌های علمیه‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی امروز در دیدار انجمن توسعه حوزه‌های علمیه با آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به کمبود حوزه‌های علمیه در سراسر کشور اظهار کرد: وقتی روحانی کافی در جامعه نباشد آنگاه مردم برای انجام تکالیف شرعی خود هم با مشکل مواجه می‌شوند به همین دلیل انجمن توسعه حوزه‌های علمیه شکل گرفت.

وی افزود: در حال حاضر می‌بینیم که در برخی مناطق تا 100 مسجد مربوط به اهل سنت که هر یک 100 طلبه را هم پشتیبانی می‌کنند وجود دارند ولی امکاناتی که در اختیار طلاب شیعه است به مراتب کمتر است و انجمن توسعه حوزه‌های علمیه به همین دلیل فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بسیاری از خیرین برای حضور در انجمن توسعه حوزه‌های علمیه مشتاق هستند گفت: آنها نه تنها خودشان در این زمینه فعالیت می‌کنند بلکه دیگران را هم تشویق کرده‌اند که وارد این انجمن شوند.

وی ادامه داد: بر‌اساس وعده‌ای که کمیته امداد داده قرار است از محل زکات، معادل همان پولی که در هر منطقه برای ساخت حوزه علمیه از سوی خیرین پرداخت می‌شود، اعتباری در نظر گرفته شود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: در زمینه کمک‌های عمرانی نیز سپاه پاسداران با این انجمن همکاری دارد؛ خیرینی که می‌خواهند پول خود را در بهترین راه مصرف کنند می‌توانند به ساخت حوزه علمیه مبادرت ورزند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر برخی خیرین هم در وجوهات شرعیه خود بدهکار هستند می‌توانند از مراجع تقلید اجازه بگیرند و آن مبالغ را در ساخت حوزه‌های علمیه هزینه کنند.

انتهای پیام/78004‌/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول