اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیشوا:

استکبار مهم‌ترین عامل ایجاد تفرقه بین مسلمانان است

امام جمعه پیشوا گفت: استکبار مهم‌ترین عامل ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.

استکبار مهم‌ترین عامل ایجاد تفرقه بین مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام مهدی رحمتی‌نیا امروز در خطبه نخست نماز جمعه پیشوا، به شهادت امام حسن عسگری (ع) اشاره کرد و افزود: حرکت امامان شیعه در طول تاریخ با هدف واحد یعنی حفظ مکتب، هدایت امت، اتمام حجت، ناکام کردن دشمن و الگو شدن بر همگان همراه بوده اما عصر امام هادی (ع) و امام عسگری (ع) عصری متلاطم بود و تزلزل حکومت عباسیان و تغییر پیاپی حاکمان و نزاع داخلی بر سر تصاحب قدرت سیاسی بود.

امام جمعه پیشوا اظهار داشت: فردا مصادف با روزی بزرگ یعنی آغاز امامت حضرت صاحب‌الامر(عج) است که روزی بزرگ برای اسلام، مسلمین، شیعیان و منتظران آن حضرت به شمار می‌رود.

وی ابراز داشت: بر اساس مشیت الهی نباید عالم هستی لحظه‌ای بدون سرپرست و پیشوا باشد که غیبت آن حضرت در همین راستا صورت گرفته است.

رحمتی‌نیا به مسئله ظهور و نقش تربیتی انتظار اشاره کرد و اذعان داشت: هدف نهایی و آرمانی از انتظار، تحقق جامعه توحیدی و حاکمیت عدل جهانی حضرت مهدی (عج) است که مورد انتظار همه ما، حتی امام عصر (ع) است.

امام جمعه پیشوا ادامه داد: انقلاب اسلامی و نظام ما در واقع باید بسترساز ظهور امام زمان(عج) باشد اما مسئولان و کارگزاران ما انگار فراموش می‌کنند که این نظام برای بسترسازی ظهور ایشان به وجود آمده است.

رحمتی‌نیا با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: تقویت وحدت در جامعه ایران اسلامی امری ضروری و با اهمیت است.

امام جمعه پیشوا خاطرنشان کرد: هرچه زمان جلو می‌رود، اهمیت وحدت بین مسلمانان افزایش می‌یابد و تاکنون برای حفظ وحدت تلاش‌های زیادی شده است.

وی ادامه داد: ما باید عوامل تفرقه‌انگیز را از میان برداریم و استکبار نخستین آن خواهد بود، در حالی که برخی روحانیون درباری و حکومتی در دولت‌های اسلامی، به مسئله نفاق دامن می‌زنند و باید تعصبات کورکورانه مذهبی از میان برداشته شود.

رحمتی‌نیا از علمای شیعه و سنی خواست تا هوشیار باشند و در دام ترفندهای استکباری گرفتار نشوند و در ادامه ابراز داشت: علما باید از همه ظرفیت‌ها و تریبون‌ها برای کاهش اختلافاتی که دشمن از آن سود می‌برد استفاده کنند.

امام جمعه پیشوا به اوضاع خارجی اشاره کرد و افزود: تحولات منطقه‌ای روز به روز در حال خشن‌تر شدن است و عربستان با بهره‌گیری از نیروهای خشن وابسته به القاعده به دنبال شعله‌ور کردن منطقه است.

انتهای پیام/2462/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول