اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

کشف حجاب توطئه استکبار بود که مزدور آنها اجرایی کرد

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: طرح استعماری کشف حجاب حرکتی ضد دینی و ضد ارزشی بود که به دست مزدوران غربی‌ها رضاخان در ایران انجام شد اما با مقاومت ملت ایران به شکست انجامید.

کشف حجاب توطئه استکبار بود که مزدور آنها اجرایی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: مستکبران روزگار در هر مقطعی سعی کردند در مسیر حفظ ارزش‌ها از سوی امت اسلامی اختلال ایجاد کنند که یکی از این شیطنت‌ها مربوط به حوزه حجاب و عفاف بود که همواره سعی شده این حوزه مورد تاخت و تاز اندیشه‌های مفسد غربی قرار گیرد و آن‌گونه که شایسته است، نگذارند تا اهداف دین اسلام در حوزه حفظ حدود و ثغور اسلامی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به تاریخچه تلاش غربی‌ها برای زدودن آثار حجاب و رعایت اصل عفاف در جامعه اسلامی تصریح کرد: حفظ حجاب از واجبات اسلام است که هرگونه غفلت در آن می‌تواند جامعه اسلامی ما را به سمت هلاکت سوق دهد که شایسته است در این زمینه همه به هوش باشیم تا به دشمنان اجازه ندهیم به این حریم ضربه و خدشه‌ای را وارد کنند.

علوی 17 دی ماه سالروز اجرای کشف حجاب به دستور رضاخان را بیان کرد و ادامه داد: ‌رضاخان به عنوان یک مزدور اجرای اوامر استعماری نظیر آمریکا و انگلیس سعی کرد تا موضوع حجاب را در جامعه دچار تنش و برخی نگرش‌های سیاسی کند که ملت به خوبی پاسخ این حریم شکستن‌ها را دادند تا غفلت‌های تاریخی در این زمینه به یک نقطه هوشیاری و صلابت تبدیل شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: دشمن با ناکامی در هجمه مستقیم به این عرصه این بار در حرکتی انحرافی سعی کرده اصل حجاب و عفاف را با ابزار فرهنگی و نرم مورد تهاجم جدی قرار دهد و اصالت آن را زیر سئوال ببرد که پخش فیلم‌ها و تصاویر مستهجن از طریق شبکه‌های مختلف نشان می‌دهد که آنها در این زمینه بیش از گذشته حساس شدند و به دنبال ایجاد برخی حساسیت‌های کاذب هستند تا نسل آینده را نسبت به امر حجاب بدبین کنند.

وی اضافه کرد:‌ بانوان ما به خوبی می‌دانند که حجاب یک مصونیت کامل در جامعه است که نوعی حفاظ برای زن محسوب می‌شود و او را از هرگونه فکر و اندیشه بد و حرکت مسموم پاسداری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه پارس‌آباد یادآور شد: بانوان ما باید به خوبی این حریم را رعایت کنند چرا که نقطه کمال و معرفت آنها دستیابی به این اصل اساسی است.

علوی نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و حفظ حدود اسلامی در جامعه دعوت کرد و هفته وقف را فرصتی مناسب برای اندوختن ذخیره‌ای شایسته در بهره‌گیری از ظرفیت کارهای عام‌المنفعه دانست.

وی گفت: وقف حسنه جاریه است که همیشه ثمره و نتیجه آن در جامعه احساس می‌شود و اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه نبی مکرم اسلام و وسیع و جانشین او حضرت علی (ع) به امر وقف به عنوان یک حرکت زیبنده جامعه تاکید داشتند.

انتهای پیام/62004/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول