اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه قدس:

محاسبات استکبار برای مقابله با ایران در جنگ تحمیلی مادی بود

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اشتباهات محاسباتی استکبار در جنگ علیه ایران گفت: محاسبات استکبار برای مقابله با ایران در جنگ تحمیلی مادی بود.

محاسبات استکبار برای مقابله با ایران در جنگ تحمیلی مادی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، قاسم سلیمانی پنج‌شنبه شب در سوگواره سنگ صبور که به‌مناسبت اربعین مادر سرداران شهید ایرلو با حضور پرشور خانواده معظم شهدا در مسجد جامع شهرستان قرچک برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع) پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی را پیروزی ایدئولوژی بر تکنولوژی دانست و گفت: رژیم صهیونیستی که با تمام تکنولوژی خود به میدان آمده بود در برابر ایدئولوژی یک سازمان شکست خورد.

فرمانده سپاه قدس در ارتباط با جنگ رژیم صهیونیستی با لبنان و حمایت‌هایی که کشورهای مختلف از رژیم صهیونیستی در این جنگ اظهار داشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از شکست در برابر لبنان در ارتباط با این جنگ به نکته‌ای اشاره کرد که خیلی به آن پرداخته نشد.

وی ادامه داد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد جنگ با لبنان نخستین باری است که اعراب اسرائیل را برای جنگ در برابر کشور عربی حمایت کردند.

سلیمانی پیروزی لبنان در برابر رژیم صهیونیستی را پیروزی در یک نبرد حقیقی ایدئولوژی با تکنولوژی عنوان کرد.

فرمانده سپاه قدس خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از یک سازمان مبتنی بر دین شکستی خورد که تمام ارتش‌ها نتوانستند آن را انجام دهند.

دیدار فرزند آیت‌الله خویی با سرلشکر سلیمانی

فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: سید مجید خویی فرزند آیت‌الله خویی با سفر به ایران به دیدار آیات عظام رفت و با من نیز ملاقاتی داشت و در این ملاقات به تشریح شرایط و تحلیل وضعیت عراق پرداخت و پیش‌بینی‌ها و فرضیات آمریکا در ارتباط با این کشور را بیان کرد و من به وی گفتم آمریکا نمی‌داند اربعین یعنی چه، آمریکا نمی‌داند نیمه شعبان یعنی چه، چرا که اگر بداند چنین فرضی را نمی‌کند.

وی با اشاره به ضعف‌های تکنولوژی در برابر ایدئولوژی بیان داشت: تکنولوژی نتوانست سربازان آمریکا را در کشور عراق و افغانستان حفظ کند. تانک‌های گران‌قیمت آن‌ها نتوانست گریه سربازان و نیروهای نظامی استکبار را پوشش دهد. کوله‌پشتی و تجهیزات سربازان آمریکا و ... که بیش از 100 هزار دلار ارزش داشت نتوانست جلوی گریه آنها را در کشور عرق بگیرد.

محاسبات مادی استکبار برای مقابله با ایران در دوران دفاع مقدس

سلیمانی با اشاره به دوران دفاع مقدس عنوان کرد: طراحی که دشمنان نظام برای شکست ما در جنگ تحمیلی با دقت صورت گرفته بود، همه آنچه دشمنان نظام در جنگ تحمیلی پیش‌بینی کرده بودند غلط نبود، اما همه این محاسبات فقط مادی بود.

فرمانده سپاه قدس گفت: آن‌ها توانمندی و تجهیزات ایران را در یک کف ترازو قرار داده بودند و بر اساس آن پیش‌بینی کردند و این اشتباه آن‌ها بود. آن‌ها آن چیزی که این معادله را تغییر می‌دهد را نمی‌توانستند درک کنند.

وی با اشاره به میزان ادوات و ظرفیت‌هایی که دشمنان انقلاب در جنگ علیه ایران به کار گرفته بودند، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس جمعیت ایران اسلامی 40 میلیون نفر بود و جمعیت عراق کمتر از 20 میلیون نفر بود اما نیرویی که آن‌ها وادار به جنگ کرده بودند بیشتر از ما بود. هزینه‌ای که آن‌ها برای جنگ دیدند و در آن هزینه کردند پنج برابر هزینه‌ای است که ما در جنگ صرف کردیم، امکاناتشان 10 برابر امکانات ما بود و محاسبات آن‌ها بر این اساس بود و آن‌ها باور داشتند در مدت زمان کوتاهی می‌توانند به تهران برسند اما در عمل دیدیم که قدرت ایمان و تقوای امام سبب پیشرفت‌های ایران اسلامی و ایستادگی شایسته و شکست دشمنان نظام شد.

انتهای پیام/2462/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول