اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس شرکت گازرسانی قروه بیان کرد

مصرف روزانه یک میلیون مترمکعب گاز در قروه

رییس شرکت گازرسانی قروه گفت: روزانه بیش از یک میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این شهرستان مصرف می‌شود.

مصرف روزانه یک میلیون مترمکعب گاز در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، علی کمانگر شامگاه امروز در نشست کارگروه سوخت این شهرستان گفت: به رغم توسعه گازرسانی در سال‌های اخیر، در زمینه تولید گاز در کشور با رکود مواجه هستیم و به همین دلیل تعادل در مصرف الزامی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 100 درصد مناطق شهری در قروه دارای گاز طبیعی هستند، تصریح کرد: از 126 روستای دارای سکنه در قروه، 108 روستا تاکنون گازرسانی شده است که شاخص برخورداری از این نعمت طبیعی در شهرستان، نزدیک به 86 درصد است.

رییس شرکت گازرسانی قروه اشتراک‌پذیری در بخش خانگی، تجاری و صنعتی در این شهرستان تا پایان سال گذشته را 38 هزار و 978 اشتراک اعلام و اظهار داشت: از این تعداد 24 هزار و 533 اشتراک شهری و 13 هزار و 445 اشتراک روستایی بوده است.

کمانگر افزود: امسال نیز 2 هزار و 498 اشتراک‌پذیری در سطح شهرستان داشته‌ایم که یک‌هزار و 612 اشتراک شهری و 886 اشتراک روستایی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اشتراک‌های شهری در سال‌جاری در زمینه مسکن مهر بوده است.

به گفته این مسئول، در حال حاضر مجموع اشتراک شهری و روستایی در این شهرستان 41 هزار و 476 اشتراک است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال یک‌هزار و 500 اشتراک جدید به این تعداد اضافه شود.

کمانگر با اشاره به افزایش مصرف گاز به دلیل برودت هوا و اشتراک‌پذیری جدید در شهرستان، با توصیه شهروندان به صرفه‌جویی در مصرف افزود: باید آمادگی لازم برای رویارویی با افت و قطع گاز در روزهای سرد، اتخاذ شود.

وی افزود: در صورت افت فشار گاز، در مرحله نخست گاز بخش صنعتی در شهرستان قطع می‌شود و لذا صاحبان صنایع باید سوخت دوم را به منظور استفاده در مواقع احتمالی قطع گاز ذخیره نمایند.

به گفته کمانگر، در حال حاضر مردم قروه یک دهم گاز مصرفی کل استان و یک پانصدم گاز مصرفی کشور را در روز مصرف می‌کنند.

وی افزود: کار گازرسانی به 8 روستای شهرستان در سال‌جاری انجام گرفته که 886 اشتراک‌پذیری در بخش روستایی در این روستاها به ثبت رسیده است.

کمانگر درباره وضعیت جایگاه‌های CNG در این شهرستان نیز گفت: در حال حاضر در این جایگاه‌ها مشکلی از لحاظ خدمات‌رسانی و تامین گاز مصرفی وجود ندارد.

این مسئول با انتقاد از اداراتی که در ساعات تعطیل و روزهای آخر هفته سیستم گرمایشی خود را خاموش نمی‌کنند، تصریح کرد: مصرف گاز ادارات و نهادهای شهرستان باید 5 درصد کاهش یابد.

وی اعلام کرد: دمای داخل ادارات و نهادها در ساعات غیرتعطیل باید 18 تا 20 درجه باشد.

انتهای پیام/79009/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول