اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد همدان خبر داد

تأیید صلاحیت 60 مدیر کنترل کیفیت در استاندارد همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان از تأیید صلاحیت 60 مدیر کنترل کیفیت در 9 ماه امسال خبر داد.

تأیید صلاحیت 60 مدیر کنترل کیفیت در استاندارد همدان

فرهاد تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: طی 9 ماه امسال مدارک و مستندات 60 نفر از مدیران کنترل کیفیت در کارگروه تائید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت بررسی و تأیید صلاحیت شد.

وی با بیان اینکه انطباق محصولات یک واحد تولیدی با استاندارد مربوطه رابطه مستقیم  با عملکرد صحیح و دقیق مدیر کنترل کیفیت واحد مربوطه دارد، گفت: با توجه به اهمیت موضوع وزیران عضو شورای عالی استاندارد اقدام به تصویب آیین نامه تائید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت کردند.

مدیرکل استاندارد همدان افزود: از شرایط انتخاب مدیران کنترل کیفیت دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در رشته مرتبط، گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط و قبولی در آزمون کتبی به منظور تعیین سطح دانش و مهارت است.

وی ادامه داد: بازرسی و کنترل مواد اولیه، محصول حین ساخت، محصول نهایی و شرایط نگهداری در تمام مراحل تولید و جلوگیری از تولید محصول در صورت بروز نقص در انطباق با استاندارد مربوطه از مهمترین وظایف مدیر کنترل کیفیت است.

تیموری با بیان اینکه هر واحد تولیدی برای هر شیفت کاری خود ملزم به بکارگیری یک مدیر کنترل کیفیت است، تصریح کرد: کارشناسان اداره کل طی بازرسی‌های مکرر نسبت به بازدیدهای فنی خود از واحدهای تولیدی اقدام و براساس چک لیست‌های تعیین شده و مطابق با شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت فعالیت‌های آنان را در واحدهای تولیدی رصد می‌کنند.

وی گفت: بر اساس نتایج بازرسی‌های کارشناسان استاندارد از عملکرد مدیران کنترل کیفیت، تمدید یا تجدید پروانه تائید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت در کارگروه بررسی می‌شود.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول