اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نصب 200 بخاری تابشی

وسایل گرمازای مدارس قم استانداردسازی شد

مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: در 54 مدرسه یک تا 3 کلاسه در مناطق روستایی، 200 عدد بخاری تابشی نصب شده که با نصب این بخاری‌ها، تمام بخاری‌های گازی و نفتی جمع‌آوری شده است.

وسایل گرمازای مدارس قم استانداردسازی شد

محسن پورگلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت نصب بخاری‌های استاندارد در مدارس اظهار کرد: بر اساس جلسات برگزار شده با مدیرکل آموزش و پرورش و ... در خصوص استانداردسازی وسایل گرمازای مدارس اولویت‌بندی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در مدارسی که از سیستم گرمایشی نفتی کاربراتوردار استفاده می‌کنند علاوه بر اینکه تهیه نفت برای این مدارس دشوار است، خطر آتش‌سوزی نیز جان دانش‌آموزان را تهدید می‌کند.

مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به ویژگی‌های وسایل گرمازای استاندارد گفت: هر وسیله درون‌سوز مانند بخاری باید دارای دودکش مناسب، لوله رابط مجزا و مستقل باشد و در دودکش‌های آن باید از پیچ و خم‌های زیاد و استفاده از زانویی پرهیز شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حوادث تلخی که در روستای درودزن استان فارس و شین‌آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر روی داد، امیدواریم با استانداردسازی وسایل گرمازا دیگر این چنین حوادث تلخی در مدارس رخ ندهد.

پورگلیان با اشاره به استانداردسازی وسایل گرمازا گفت: در 54 مدرسه یک تا سه کلاسه در مناطق روستایی 200 عدد بخاری تابشی نصب شده که با نصب این بخاری‌ها، تمام بخاری‌های گازی و نفتی جمع‌آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه نصب هر بخاری در حدود 500 هزار تومان بوده که در مجموع 100 میلیون تومان برای نصب این بخاری‌ها هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به هدف از نصب بخاری‌های استاندارد گفت: هدف این طرح ایمن‌سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس است که البته در سراسر کشور اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در تمام مدارس یک تا سه کلاسه استان قم بخاری تابشی نصب شده است، گفت: در مدارس سه کلاسه و بیشتر پکیج حرارتی یا سیستم حرارت مرکزی نصب می‌شود که با برگزاری مناقصات، پیمانکار آن مشخص شده است.

پورگلیان یادآور شد: بر همین اساس به زودی مدارسی که بیش از سه کلاس دارند و سیستم گرمایشی آن‌ها مناسب نیست بهینه و مناسب‌سازی می‌شود.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول