اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس خبر داد

دریافت پروانه استاندارد توسط 600 واحد تولیدی فارس

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس گفت: از 4 هزار و 200 واحد تولیدی صنعتی که در این استان فعال هستند 600 واحد پروانه استاندارد دریافت کرده‌اند.

دریافت پروانه استاندارد توسط 600 واحد تولیدی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مرتضی رهنما بعد از ظهر امروز در جلسه دیدار کارشناسان تدوین استاندارد فارس با معاون تدوین استاندارد ملی ایران اظهار داشت: اختلاف تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی فعال با تعداد واحدهای دارای استاندارد نشان دهنده کار بزرگی است که باید در این استان انجام شود.

رهنما ادامه داد: جمع‌آوری اطلاعات گام نخست این کار بزرگ بوده و قدم بعدی تذکر و اخطار به واحدهایی است که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند و در آخرین راهکار باید با متخلفان برخورد قضایی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: آهنگ استانداردسازی در فارس قابل قبول است اما این روند باید سرعت بیشتری پیدا کند.

این مسئول با اشاره به نتایج طرح طه (نمونه‌برداری از کالاهای استاندارد در استان‌ها) خاطرنشان کرد: در این طرح ، فارس بیش از 2 درصد از متوسط کشوری بالاتر بود که همین موضوع نشان می‌دهد جایگاه این استان در زمینه واحدهای تولیدی مناسب است.

تدوین استاندارد فالوده و کباب لقمه در فارس

وی بیان کرد: استاندارد‌سازی یک ظرفیت استثنایی برای ارتقای محصولات است و تجربه عملی نخبگان و دانشگاهیان فارس که در کشور و خاورمیانه کم‌نظیر محسوب می‌شد بستر مناسبی را برای این امر در این استان فراهم کرده است.

رهنما خواستار آن شد که مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های فارس در بحث استانداردسازی ظرفیت خود را به میدان بیاورند.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت و افزایش کیفیت دو عامل سرپا ماندن یک بنگاه تولیدی است، گفت: افزایش کیفیت را باید در رضایت مشتری جستجو کرد و استاندارد معیاری برای رضایت مشتری است.

به گفته وی، اگر مصرف کننده، تولید کننده، محقق و آزمایش‌کننده کیفیت و سایر ذی‌نفعان بر روی کیفیت یک محصول اجماع داشته باشند استانداردی برای آن محصول قابل تدوین است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس ابراز داشت: در استان فارس در زمینه تدوین استانداردها قدم‌های خوبی برداشته و پیشنهادات سطح بالایی از نظر تعداد و محتوای تدوین استاندارد ارائه شده است.

وی با بیان این که در سال‌جاری سه استاندارد ملی به ابتکار فارس تدوین شده، تصریح کرد: از آن جمله می‌توان به تدوین استاندارد فالوده و کباب لقمه اشاره کرد که برای نخستین بار در این استان انجام شد.

انتهای پیام/2448/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول