اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان خبر داد

صدور 3 هزار و 274 فقره سند مالکیت روستایی در همدان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اشاره به صدور 3 هزار و 274 فقره سند مالکیت طی سال‌جاری گفت: با اجرای این مهم تعداد کل اسناد صادره بنیاد مسکن در استان به 128 هزار و 49 فقره سند مالکیت رسید.

صدور 3 هزار و 274 فقره سند مالکیت روستایی در همدان

حسن ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در سال جاری اظهار کرد: فعالیت‌های این نهاد بر چهار محور شامل فعالیت‌های عمران روستایی، بازسازی و مسکن روستایی، مسکن شهری و صدور سند مالکیت خانه‌های روستایی ترسیم شده است.

*14 پروژه اجرایی قابل افتتاح در حوزه عمران روستایی

وی با بیان اینکه 14 پروژه اجرایی در حوزه فعالیت‌هایی عمران روستایی قابل افتتاح است، افزود: از این تعداد 12 مورد متعلق به ساماندهی گلزار شهدا و با اعتباری بالغ بر 696 میلیون ریال است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اشاره به دو مورد بهسازی روستایی بیان داشت: در این زمینه می‌توان به احداث بازارچه روستای موئیجین با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال و اجرای طرح هادی در روستای فیروزآباد سفلی (نهاوند) با اعتبار 2 میلیارد و 74 میلیون ریال اشاره کرد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن استان در راستای رسمیت بخشیدن به مالکیت اماکن روستایی، همگام با برنامه‌های دولت و با تهیه نقشه ثبتی برای صدور سند مالکیت در سطح استان گام‌های بلندی برداشته اشت.

*485 واحد مسکن شهری در مراحل پایان کار قراردارند

ظفری با اشاره به صدور 3 هزار و 274 فقره سند مالکیت از ابتدای سال جاری تاکنون تصریح کرد: با اجرای این مهم تعداد کل اسناد صادره بنیاد مسکن در استان به بیش از 128 هزار و 49 فقره سند مالکیت رسیده است.

وی ادامه داد: استان همدان طی چند سال متمادی در صدور اسناد مالکیت مسکن روستایی جایگاه برتر را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اشاره به اقدامات صوت گرفته در حوزه مسکن شهری گفت: در بخش مسکن شهری در سال 90 و 91 تعداد 3 هزار و 877 واحد افتتاح شد.

وی اضافه کرد: این بنیاد در نیمه نخست امسال 573 واحد مسکن مهر خود مالک را افتتاح و به بهره‌برداری رساند.

ظفری با بیان اینکه 485 واحد مسکن شهری نیز در حال حاضر در مراحل پایان کار قرار دارند، بیان داشت: از این تعداد 266 واحد خودمالک و 219 واحد 99 ساله است.

وی با اشاره به افتتاح این واحدها در آینده‌ای نزدیک یادآور شد: با بهره‌برداری از این واحدها، تعداد واحدهای افتتاح شده در سال جاری به یک‌هزار و 58 واحد می‌رسد.

*معرفی 2 هزار و 287 نفر برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی به بانک‌ها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بازسازی و مسکن روستایی افزود: مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی به عنوان یک راهبرد و سیاست در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

به گفته وی با توجه به حمایتی که دولت و مجلس به این موضوع داشته‌اند، در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال‌ 84 تاکنون بیش از 64 هزار و 111 واحد موفق به اخذ پایان کار شده‌اند.

ظفری ابراز داشت: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 287 نفر برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد یک‌هزار و 774 نفر موفق به عقد قرارداد شده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه تعداد 2 هزار و 427 واحد موفق به اخذ قسط آخر و انجام عملیات نهایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: از این میزان یک‌هزار و 564 واحد در هفته دولت افتتاح شده و 863 واحد مقاوم‌سازی شده نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/89006/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول