اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب اعلام کرد

تأمین آب شرب کلان‌شهر اصفهان در مرحله بحرانی قرار دارد

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: 13 سال است کشور با پدیده خشکسالی مواجه شده و 517 شهر کشور در مرحله تنش آبی قرار دارد که تأمین آب شرب استان اصفهان در مرحله بحرانی است.

تأمین آب شرب کلان‌شهر اصفهان در مرحله بحرانی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان،  حمیدرضا تشیعی در سفر به اصفهان اظهار داشت: در سال 91 تأمین آب شرب نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 9 درصدی مواجه بوده، اما با وجود محدودیت منابع آبی هیچ‌گاه کمیت فدای کیفیت نشد، زیرا آب که مایه حیات است کیفیت آن تضمین‌کننده سلامت افراد جامعه است.

تشیعی گفت: موضوع آب در اصفهان تنها یک موضوع محلی نیست و یک مسئله ملی استراتژیک است که استانداری اصفهان با همکاری وزارت نیرو باید تدابیری جهت برون‌رفت اصفهان از مرحله بحران آب در دستور کار قرار دهند.

وی نبود پایداری میان تأمین و توزیع آب شرب را از جمله دلایل واقعی نبودن تعرفه آب دانست و خاطرنشان کرد: واقعی نبودن قیمت آب بها باعث شده است که مردم در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند، این در حالی است که بهای حداقل یک لیتر آب در ثانیه حدود 300 میلیون تومان برآورد شده و باصرفه جویی 60 درصدی مردم می‌توان بر بسیاری از چالش‌های کم آبی غلبه کرد.

این مسئول بخش آب و فاضلاب را یکی از محورهای توسعه کشورها قلمداد و عنوان کرد: برخورداری مردم هر منطقه از آب شرب سالم و بهداشتی و نیز خدمات شبکه فاضلاب نشانگر توسعه آن منطقه است و باید با اعمال مدیریت تقاضا زمینه‌های رشد و بالندگی‌های کلان‌شهرها در برخورداری از خدمات شرکت آب و فاضلاب مهیا کنیم.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور متذکر شد: این در حالی است که هم اکنون سرانه مصرف آب در کشور بسیار بالاتر از سرانه آب در کشورهایی است که سرانه تجدید پذیر آب آنجا بسیار بیشتر از ایران است.

تشیعی اذعان داشت: نگرانی زیادی برای تأمین آب شرب 6 ماهه دوم سال 93 وجود دارد و می‌توان با کنترل تولید و مصرف آب با ارائه راهکارهایی همچون شناسایی مشترکین پرمصرف، مدیریت فشار و اصلاح شبکه‌های فرسوده تا حدودی به مشکل کم آبی در استان اصفهان غلبه کرد.

انتهای پیام/2301/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول