اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز مطرح کرد

آثار انتقال آب رودخانه کرج زنگ هشداری برای خشکسالی

استاندار البرز اجرای طرح و مصوبه انتقال بخشی از آب رودخانه کرج به تهران را تهدیدی جدی برای گونه‌های ماهی خال قرمز در این محدوده دانست که بازتابی بین‌المللی را در پی خواهد داشت.

آثار انتقال آب رودخانه کرج زنگ هشداری برای خشکسالی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز، سیدطاهر طاهری با اشاره به موقعیت ویژه رودخانه کرج در حفاظت از ماهی خال قرمز نادر گفت: رودخانه حفاظت شده کرج زیستگاه اصلی ماهی قزل‌آلای خال قرمز از گونه‌های نادر زیست محیطی است که در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت IUCN در آستانه انقراض قرار دارد.

وی طرح انتقال بخشی از آب رودخانه کرج به تهران را تهدیدی برای انقراض این گونه ماهی دانست و تصریح کرد: اگر حجم انتقال آب این رودخانه مدیریت نشود به طور قطع این‌گونه نادر از بین خواهد رفت و انعکاسی بین‌المللی را در پی خواهد داشت.

استاندار البرز آلودگی آب را تهدیدی جدی برای ماهی‌های این منطقه برشمرد و گفت: موضوع آلودگی آب رودخانه کرج نیز جدی بوده و دستور پیگیری سریع این موضوع در جریان تشکیل شورای اداری در بخشداری آسارا صادر شده است.

طاهری آثار انتقال آب رودخانه کرج را در مسیر تردد گردشگران زنگ هشداری برای خشکسالی این منطقه توریستی دانست و تأکید کرد: سالانه هزاران گردشگر از محدوده جاده چالوس – رودخانه و سد کرج عبور می‌کنند که در صورت تداوم انتقال آب این منطقه شاهد خشکسالی و از بین رفتن جاذبه‌های توریستی در این محور خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان البرز یادآور شد: این مهم در جریان دیداری با ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز با ترسیم تهدیدهایی که با اجرای این طرح رودخانه کرج را نشانه می‌گیرد، مطرح شد و در کارگروهی ویژه مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر نیز این رقم از 340 میلیون متر مکعب مصوبه هیئت دولت به 320 میلیون مترمکعب کاهش یافته و 20 میلیون متر مکعب آن به شهر کرج اختصاص یافته است تا بخشی از تهدیدات تعدیل یابد.

طاهری تأکید کرد: با این وجود اداره‌کل حفاظت محیط زیست باید نظارتی جدی بر حفاظت از گونه‌های در حال انقراض در رودخانه کرج داشته باشد.

انتهای پیام/2302/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول