اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران:

ورزشکاران به اخلاق و مرام اسلامی مسلح شوند/تختی نماد اخلاق است

معاون استاندار تهران گفت: تختی الگویی شایسته برای جامعه ورزش است و ورزشکاران باید همواره از اخلاق و مرام اسلامی برخوردار باشند تا ماندگار شوند.

ورزشکاران به اخلاق و مرام اسلامی مسلح شوند/تختی نماد اخلاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، هدایت‌اله جمالی‌پور ساعاتی پیش در آیین چهل و ششمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی از ویژگی‌ها و خصلت‌های ارزشمند پهلوان جاوادن در اذهان مردم ایران سخن به میان آورد.

معاون استاندار تهران اخلاق و منش جهان پهلوان تختی را الگویی شایسته برای جامعه ورزش ایران اسلامی دانست و گفت: ورزشکاران امروز باید با بررسی سیره و منش پهلوان تختی، نحوه برخورد، مقابله و مبارزه وی با حریفانش، اخلاق، مرام و ... را اسوه و الگوی خود قرار دهند.

تختی مدافع اخلاق و ارزش‌ها بود/متاسفانه برخی ورزشکاران از فتوت و جوانمردی فاصله گرفتند

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر اینکه مرحوم تختی مدافع اخلاق و ارزش‌ها بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز برخی از ورزشکاران از فتوت و جوانمردی فاصله گرفته‌اند و امروز باید با دقت و توجه ویژه اخلاق‌مداری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در ادامه مرام،‌ اخلاق‌مداری و دفاع از ارزش‌ها را رمز ماندگاری جهان پهلوان تختی برشمرد و تاکید کرد: تختی هیچ‌گاه به مقام و منصب تکیه نکرد و عنوان می‌کرد که مقام اصل نیست.

جمالی‌پور بیان داشت: در طول تاریخ شاهد افراد زیادی هستیم که در دوران ورزش خود مقامی کسب نکردند اما امروز در بین مردم زنده هستند و این مهم به واسطه سیره و روش آن‌ها بود.

تختی اسیر پیشنهادات دوران خودش نشد

معاون استاندار تهران تختی را الگوی شایسته‌ای برای جوانان و ورزشکاران دانست و خاطرنشان کرد: دفاع از ارزش‌ها و باورها اولویت اصلی جهان پهلوان تختی بود و ایشان هرگز اسیر پیشنهادات دوران خودش نشد.

جمالی‌پور ابراز امیدواری کرد جوانان ایران اسلامی با الگو قرار دادن پهلوان تختی به فتوت و اخلاق آمیخته شوند و حضور آن‌ها در جامعه مزین به اخلاق و مرام اسلامی باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر رژیم پهلوی می‌دانست که تختی به این میزان در اذهان ماندگار می‌شود اقدامی در راستای حذف اسوه اخلاق و منش پهلوانی انجام نمی‌داد و ترجیح می‌داد ایشان در فضایی به زندگی خود ادامه دهد.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی تصریح کرد: امروز جمع کثیری از ورزشکاران، مسئولان و مردم اخلاق‌مدار ایران اسلامی به‌منظور تکریم اخلاق قهرمانی و پهلوانی در این آیین حضور یافته و ورزشکاران با حضور در کنار مزار نماد اخلاق با خدای خود عهد می‌بندند که در راستای اخلاق‌مداری و دفاع از ارزش‌ها گام برداشته و تلاش کنند.

انتهای پیام/2462/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول