اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ورزش و جوانان:

تکریم تختی تکریم سجایای اخلاقی است

وزیر ورزش و جوانان با برشمردن ویژگی‌های بارز جهان پهلوان تختی گفت: تکریم تختی تکریم سجایای اخلاقی است.

تکریم تختی تکریم سجایای اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمود گودرزی ظهر امروز در آئین چهل و ششمین سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی که با حضور جمعی از ورزشکاران، پیشکسوتان عرصه ورزش کشور و مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، ویژگی‌های بارز پهلوان تختی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: خدا را شاکرم که امروز در خدمت عزیزانی هستم که مشتاقان اخلاق، جوانمردی و تکریم‌کنندگان اسوه‌های حسنه هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این آیین به جهت تکریم اخلاق، انسانیت، معنویت، پاکدامنی، پاک‌دستی و پاک چشمی برگزار شده است.

گودرزی با تاکید بر اینکه تختی یکی از اسوه‌هایی است که در کشور ما جاودان خواهد بود، عنوان کرد: تکریم از تختی تکریم از سجایای اخلاقی است. تکریم از بزرگ‌منشی و دستگیری از فقراست.

وزیر ورزش و جوانان گفت: خاطرم هست سال 64 محصل بودم. زمانی که خبر فوت تختی را شنیدم با اینکه در سنی نبودم که درک درستی از مسائل این چنینی داشته باشم به قدری ناراحت شدم که آن روز، برای من بسیار سخت گذشت.

وی در ادامه افزود: تاثیری که منش تختی بر آحاد مردم ایران داشت تاثیر شگرفی بود و هنوز که می‌بینیم تداوم دارد.

گودرزی با تاکید بر اینکه نیکی هیچ موقع محو نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم که جوانان ما با تاسی از رفتار، منش و اخلاق تختی به‌عنوان یک نمونه و شاخص تختی را در نظر داشته باشند و اگر به‌دنبال نام نیک و جاودانه شدن هستند به این اسوه‌ها تاسی کنند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان تصریح کرد: آرزو می‌کنم افرادی همچون تختی زیاد شوند و به این سمت برویم که ورزش ما مشهور و مملو از ویژگی‌های پهلوانی شود و در سایر رشته‌های ورزشی هم همانند تختی بروز و ظهور کنند.

در ادامه این آئین، سید محمد آقامیر با بیان اینکه هر ساله روز 17 دی یادآور پهلوانی، مردانگی و جوانمردی اسوه‌های ایران اسلامی است، اظهار داشت: امروز هم‌دوره‌ای‌های جهان پهلوان تختی در جوار مزار ایشان دور هم جمع می‌شوند و از سجایای اخلاقی و خصلت سخن می‌گویند و عاشقان فرهنگ پهلوانی و قهرمانی و نسل جدید انقلاب گرد آن‌ها جمع شده و از این آموخته‌های ارزشمند درس می‌گیرند.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با تأکید بر اینکه فرهنگ قهرمان و پهلوانی تختی هیچ وقت از خاطر مردم پاک نمی‌شود، اضافه کرد: این عشق و علاقه مردم به اخلاق‌مداری و پهلوانی سبب می‌شود که هر ساله مراسم گرامیداشت جهان پهلوان تختی باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

آقامیر با بیان اینکه ایران ما با حضور قهرمانانش همواره در دنیا سرافراز است، تأکید کرد: افرادی همانند جهان پهلوان تختی که همواره نامشان به نیکی یاد می‌شود، پایداری جوانمردان و رزمندگان اسلام، ایستادگی بسیجیان و ایثارگران سبب شده که همواره فرهنگ ایثار، جوانمردی و پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌ها زنده بماند.

آقامیر اذعان داشت: ایرانیان همواره به هم‌نوعان خود که پیشرفت می‌کنند کمک کرده و از بخل و حسد دور هستند.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران ایرانیان را تربیت‌یافتگان فرهنگ علوی و عاشورایی دانست و تاکید کرد: برادری، برابری و وحدت سرمشق زندگی همه آزادگان ایران اسلامی است و این مهم برگرفته از مکتب غنی اسلام است.

وی ادامه داد: یکپارچگی، برادری، وحدت و همدلی سبب سرافرازی ایران اسلامی است و جوانان امروز نیز با الگو قرار دادن این اصول پرچم ایران را برافراشته نگاه می‌دارند.

آقامیر در پایان یادآور شد: جوانان این مرز و بوم با آموختن درس برادری، جوانمردی و ایثار تلاش می‌کنند که این فرهنگ در کشور زنده بماند، چراکه ایران اسلامی همواره با بهره‌گیری از مکتب غنی دین مبین اسلام و در سایه ولایت پایدار بوده است.

انتهای پیام/2462/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول