اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگوی فارس با ببر مازندران

تختی‌ تنها یک عشق داشت و آن مولا علی (ع) بود

امامعلی حبیبی کشتی‌گیر اسطوره‌ای مازندران و دوست نزدیک غلامرضا تختی گفت: تختی‌ تنها یک عشق داشت و آن مولا علی (ع) بود.

تختی‌ تنها یک عشق داشت و آن مولا علی (ع) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، امامعلی حبیبی مرد اول کشتی سال‌های دور کشور و معروف به ببر مازندران از دوستان تختی به شمار می‌رفت.

با او در 17 دی سالروز درگذشت تختی مصاحبه‌ای کوتاه داشتیم.

*12سال با تختی زندگی کردم

حبیبی درباره تختی می‌گوید: من 12 سال در کشتی با تختی زندگی کردم، او یکی از مردان بزرگی بود که نه من بلکه هیچکس کوچک‌ترین ایرادی در او ندیده بودیم.

وی ادامه داد: من خیلی به او وابسته بودم و وی هم به من لطف زیادی داشت و در 12 سال حضور در میادین ورزشی و شرکت در مسابقات متعدد همواره کنار هم بودیم.

*تختی فدای خیلی چیزها شد

قهرمان المپیک 1956 با اشاره به وضعیت زندگی تختی گفت: تختی فدای خیلی چیزها شد، وضع زندگیش جالب نبود، تختی مادری داشت ناتوان و دو خواهر هم داشت که خرج زندگی آنها را ‌باید او تامین می‌کرد.

حبیبی ادامه داد:  او تنها یک عشق داشت آن هم مولا علی و مردمی که از ته دل دوستشان داشت و به آنها عشق می‌ورزید و هر آنچه داشت صفا و صمیمیت بود و بس.

*تختی حاضر بود کشاورزی کند

وی افزود: یادم هست یک روز به من گفت داش حبیب حاضری به من کشاورزی یاد بدهی هرچند من زمین ندارم و اوضاع مالی‌ام هم زیاد خوب نیست، با او گفتم با کمال میل، نزد خواجه نوری در منطقه جاجرود رفتیم برایش زمین مجانی گرفتم اما بعدها این زمین را هم نیمه کاره رها کرد.

*شکست تختی، شکست در زندگی شخصی او بود

حبیبی تصریح کرد: تختی مشکلات خاص خودش را در خانواده داشت، او به مردم عشق می‌ورزید تختی یک انسان به معنای واقعی بود، شکست تختی در حقیقت شکست در زندگی شخصی و بی‌پولی او بود، حتی بعد از مرگش نوشته‌هایی درباره او چاپ شد که واقعیت نداشت.

*سازمان ورزش وقت به لحاظ مالی به تختی توجه نکرد

دوست دوران ورزشی غلامرضا تختی ادامه داد: مگر پوریای ولی بد بود؟ تختی در حقیقت پوریای ولی زمان ما بود و هست و خواهد بود، هیچکس در زندگی تختی مقصر نیست مگر سازمان ورزش وقت، علتش نیز این بود که ‌باید به لحاظ مالی به او توجه می‌کردند ولی این اتفاق نیفتاد.

*هیچکس درباره تختی به درستی کنکاش نکرد

وی در پایان گفت: عباس زندی هنوز زنده است و شاهد عینی، زندی حریف تمرینی تختی بود و در حقیقت زندی بود که تختی را در تمرینات ساخت و همیشه می‌گفت وقتی تختی قهرمان می‌شود انگار من قهرمان شده‌ام، بروید از او سئوال کنید، تا به حال هیچ کس به سراغ او نرفته‌ است تا در مورد تختی کنکاش کند و خلاصه اینکه تختی یک انسان به تمام معنا مردمی و دوست داشتنی بود.

--------------------------

گفت‌وگو از الناز پاک‌نیا

--------------------------

انتهای‌پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول