اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

کارگاه تخصصی نماز در پارس جنوبی گشایش یافت

در آیینی با حضور مسئولان و کارکنان، کارگاه تخصصی نماز در پارس جنوبی گشایش یافت.

کارگاه تخصصی نماز در پارس جنوبی گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، بعدازظهر امروز سومین کارگاه تخصصی نماز مجتمع گاز پارس جنوبی با رویکرد اسرار نماز، ویژه‌‌ مدیران و مسئولان مجتمع گازی در محل سالن اجتماعات پالایشگاه اول برگزار شد.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه در آغاز این کارگاه با تاکید بر اهمیت توجه به اسرار نماز اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید کسی که سر و راز نمازش را نداند، نمازش ناقص است.

حجت‌الاسلام محمد باقی افزود: ببینید توجه به اسرار نماز چه‌قدر ارزشمند است که امام علی(ع) این‌گونه بر آن تاکید می‌کند و در واقع این جمله نشان دهنده اهمیت اسرار نماز است.

وی اضافه کرد: نماز دو سر دارد که یک سرش در دست خداست و یک سرش در دست انسان‌هاست، سر نورانی آن در دست خداست و سر ظاهری آن که همان رکوع، سجود، قنوت و این‌هاست در دست ماست.

استاد ستاد اقامه‌ نماز کشور خاطرنشان کرد: اگر کسی به باطن و سر نماز رسید به خود خدا می‌رسد، به همین دلیل می‌گویند نماز معراج مومن است و مومن را بالا می‌برد و به سمت خدا هدایت می‌کند.

باقی یادآور شد: سر و راز و باطن حقیقی نماز خشوع بنده در برابر خداست؛ این خشوع بهترین چیز نزد خداست چون انسان بدون خشوع از منیت و خودپرستی خالی نمی‌شود و یاد خدا در دل انسان نمی‌نشیند.

وی تصریح کرد: تنها راه رسیدن به باطن نماز، کمک گرفتن از آداب نماز و عمل به مستحبات نماز است که به ما توصیه شده که انجام دهیم.

بر اساس این گزارش، این کارگاه با حضور مدیر عامل مجتمع، مدیر عملیات و جمعی از مدیران و مسئولین و با تدریس حجت‌الاسلام باقی استاد مدعو از ستاد اقامه نماز کل کشور برگزار شد.

انتهای پیام/2451/ک20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول