اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر اردبیل بیان کرد

اردبیل موفق‌ترین استان در پیشگیری از اعتیاد

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با بیان اینکه اردبیل موفق‌ترین استان در پیشگیری از اعتیاد است گفت: سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد نقشه راه است.

اردبیل موفق‌ترین استان در پیشگیری از اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، الله‌شکور فخیمی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در نیر اظهار داشت: ما بر اساس این نقشه راه باید در برنامه پنجم توسعه گرایش به مواد مخدر را به کمترین حد و امر پیشگیرانه را به عنوان اولویت جدی در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در بحث مبارزه با مواد مخدر آنچه که مهم و اساسی به نظر می‌رسد بحث آگاه‌سازی و هوشیار کردن خانواده‌ها در مقابل این مواد افیونی است که می‌تواند ساحت خانواده‌ها و نظام اجتماعی را تهدید و به آسیب‌ها در این زمینه دامن بزند.

فخیمی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در این ارتباط همه دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی، رسانه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد باید دست به دست هم دهند تا امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری در این حوزه به شایستگی اتفاق افتاده و در این باب نگرانی‌ها و آسیب‌ها به حداقل برسد.

این مسئول اصلی‌ترین راهکار در این زمینه را افزایش آگاهی مردم، کاهش تقاضا برای مصرف و همچنین برنامه‌های پیشگیرانه از اعتیاد بیان کرد و ادامه داد: استان اردبیل رتبه ممتاز را در حوزه کاهش تقاضای مواد مخدر به دست آورده است.

وی اضافه کرد: در کنار آن استان اردبیل در بحث مبارزه با مواد مخدر و ورود این مواد افیونی به چهار گوشه استان موفق عمل کرده و به رغم مرزی بودن توانسته با کمترین آسیب بیشترین توفیق را در این حوزه به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مشارکت و همکاری 10 شورای فنی مبارزه با مواد مخدر و ده‌ها مجموعه فرهنگی و تشکل‌های مردم نهاد را در این حرکت واقعی بیان کرد و یادآور شد: اعضای فعال مبارزه با مواد مخدر استان به شکل متوازن و هماهنگ برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان را ادامه می‌دهند.

فخیمی خانواده‌ها را به مراقبت و بیدار باش حقیقی در این حوزه فرا خواند و گفت: نباید فرزندانمان در حوزه خانوادگی و اجتماعی خلأ و کمبود عاطفی و مهر و محبت و صمیمیت احساس کنند بلکه بهتر است در فضای پر شور و نشاط بهترین امان را برای بهره‌گیری از ایام فراغت به فرزندانمان فراهم آوریم و مراقب رفت و آمد و معاشرت با دوستان آنها باشیم.

وی از تلاش و فعالیت مجموعه‌های پیشگیری از اعتیاد به ویژه فعالیت 25 تشکل مردم نهاد در این ارتباط قدردانی کرد و افزود: هم اکنون 9 کمپ مجوزدار برای ترک اعتیاد در این استان فعال است و هشت کمپ نیز به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که قرار است جلوی فعالیت آنها گرفته شود.

در این جلسه فرماندار شهرستان نیر به دامنه بلای خانمان سوز اعتیاد در ابعاد مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و بهبود شرایط اجتماعی آنها عامل اصلی در پیشگیری از اعتیاد است.

میر فخرالدین زاهد تصریح کرد: در این ارتباط بیش از 73 توزیع‌کننده در 9 ماهه امسال متلاشی و کشفیات مواد مخدر نیز حدود 37 درصد افزایش یافته است.

وی ضرورت آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان را از آسیب‌های اعتیاد یادآور شد و خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های مقابله با این بلای خانمان‌سوز بیان مضرات و آسیب‌های این حوزه است که باید مد نظر و مورد هدف‌گذاری باشد.

زاهد مشارکت مردم را در این حرکت عظیم ضروری خواند و اضافه کرد:‌ نیر رتبه برتر استان را در مبارزه با مواد مخدر به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/62001/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول