اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه کبودراهنگ خبر داد

اضافه شدن 4 موقوفه جدید همزمان با هفته وقف در کبودرآهنگ

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودراهنگ از اضافه شدن چهار موقوفه جدید همزمان با هفته وقف در شهرستان کبودرآهنگ خبر داد.

اضافه شدن 4 موقوفه جدید همزمان با هفته وقف در کبودرآهنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت‌الاسلام ابوذر عباسی با بیان اینکه در هفته وقف چهار موقوفه جدید در کبودراهنگ ایجاد شد، اظهار داشت: کبودراهنگ یکی از شهرستان‌های موقوفه‌خیز استان همدان است.

وی با بیان اینکه واقف خیراندیش محمدحسن رستمی 450 متر مربع زمین را وقف کرده است، عنوان کرد: ارزش این زمین 20 میلیون ریال است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودراهنگ افزود: این زمین با نیت ساخت خانه عالم وقف شده است.

عباسی از وقف زمینی به متراژ 10 هکتار با نیت ساخت مسجد در روستای آقبلاق این شهرستان خبر داد و بیان کرد: اسدالله جمشیدی واقف این زمین 10 هکتاری است.

وی با اشاره به اینکه واقف خیراندیش صاحب بیرامی نیز یک واحد مسکونی را وقف کرد، ادامه داد: این موقوفه 200 مترمربع زیر بنا و 10 میلیون ریال ارزش دارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه کبودراهنگ افزود: این واحد مسکونی با نیت برگزاری کلاس‌های قرآن وقف شده است.

وی با بیان اینکه حمید غلامی واقف کبودراهنگی زمینی را به مساحت 10 هزار مترمربع وقف کرد، ادامه داد: این موقوفه با نیت ساخت و گسترش امامزاده راهب روستای دستجرد وقف شده است.

عباسی ارزش ریالی این موقوفه را 50 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: واقفان خیر اندیش با ایجاد موقوفات جدید گامی در راستای توسعه جامعه و ترویج فرهنگ وقف بر می دارند.

وی با بیان اینکه مطرح کردن و احیای فرهنگ وقف مهمتر از خود وقف و احیای موقوفات موجود است، ابراز داشت: اگر این فرهنگ به فراموشی سپرده شود جامعه زیان خواهد دید.

انتهای پیام/89029/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول