اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صبح

برگزاری آئین گرامیداشت قیام 18 دی در شهرری

به مناسبت فرارسیدن سالروز قیام 18 دی شهرری و بزرگداشت شهدای گرانقدر این حرکت حماسی، مراسمی با حضور مسئولان ارشد و مردم ولایت‌مدار شهرری برپا می‌شود.

برگزاری آئین گرامیداشت قیام 18 دی در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مردم شهرری در 18 دی سال 57 با یک حرکت انقلابی علیه رژیم استبدادی آن زمان، قیامی ماندگار در تاریخ ایران ثبت کردند که همزمان با سالروز این حرکت حماسی مراسمی با حضور مسئولان ارشد شهرری به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این حرکت تاریخ‌ساز برپا می‌شود.

این مراسم با هدف ایجاد نگاه ملی به شهدا و قیام 18 دی، به همت ستاد هماهنگی بزرگداشت شهدای 18 دی شهرری از ساعت 10 تا 12 ظهر در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.

شهدای قیام 18 دی

قیام تاریخی 18 دی شهرری منجر به شهادت تعدادی از مبارزان این شهر شد که قاسم سبزعلی، عباس ملکی، اصغر طرق‌وردی، علی کوهی‌نژاد و ... از شهدای این حرکت حماسی و عده زیادی از جمله رمضان فلاح، محمد بختیار، مصیب تقی‌زاده، رحمان حسینی، اعظم سلیمانی، علی خان‌محمدی، صفرعلی رنجبر و ... از افرادی بودند که مجروح شدند.

هر ساله به مناسبت حماسه این روز، مراسمی برگزار می‌شود و همه اقشار مردمی در آن شرکت می‌کنند. کسبه و بازار و اصناف نیز به احترام این روز با بستن مغازه‌هایشان در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/2462/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول